נדל"ן ותשתיות

בחסות הקבינט: זאת ההחלטה לחיזוק ההתנחלויות

יותר מ-6,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון והסדרת 5 ישובים חדשים. האישורים עתידים לעבור בהליך מזורז בהתאם להחלטת הממשלה בנושא. לדבריי שר האוצר סמוטריץ' מהלכים מסוג זה הם תשובה ציונית לרשות הפלסטינית. ארצות הברית צפויה להתנגד נחרצות 

מערכת ice | 
התנחלות (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט)
במסגרת החלטת הקבינט להרחבת הבנייה בהתנחלויות אושרה קידום הקמתן של יותר מ-6,000 יחידות דיור חדשות מחוץ לתחומי הקו הירוק. מועצת התכנון והבנייה פרסמה היום (שלישי) סדר יום לקידום הקמת היחידות והמאחזים החדשים. ככל הנראה, מחר ומחרתיים ידונו בנושא זה במועצה. מדובר בהליך מזורז במיוחד שאישר הקבינט.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ הכריז על הסדרת המאחזים כצעד נגד הרשות הפלסטינית. לדבריו, מהלך זה שולח מסר ברור נגד "הקמת מדינת טרור בארץ ישראל". עוד טען כי מדובר בתשובה על החלטת מדינות ברחבי העולם להכריז באופן חד צדדי על ההכרה במדינה פלסטינית. 
ההחלטה גררה תגובות קשות מצד גורמים רבים, וב-N12 דווח כי ארצות הברית צפויה להתנגד נחרצות למהלך. גם ארגוני שמאל מתנגדים למהלך וטוענים כי מדובר במהלך המרחיק עוד את פתרון הסכסוך. בנוסף, בתגובה להחלטת הקבינט על הסדרת חמשת הישובים נרשם זעם מצד חברי כנסת שטענו כי מדובר בהשקעה בהתנחלויות על חשבון ישובים בתוך המדינה שנפגעו בעקבות המלחמה.
מלבד ההתנחלויות החדשות שצפויות לקום ביהודה ושומרון וחיזוק היישובים הקיימים, מתגברים הקולות בכנסת ובציבור להקמת התיישבות ברצועת עזה. בכנסת קמה "השדולה לחידוש ההתיישבות בחבל עזה". יו"ר השדולה היא חברת הכנסת לימור סון הר מלך, שהתבטאה בעבר בעד ישוב יהודי וכיבוש רצועת עזה. גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נכח בפגישה ואמר: "יש מחויבות להתיישב לא רק בשטח גוש קטיף, אלא בכל רחבי עזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה