נבחרת אייס

התנחלויות בעזה או חטופים? ביידן מחייב אותנו לבחור | יריב אופנהיימר

הגענו לרגע האמת: חייהם של אלפי ישראלים על הכף. המשך הלחימה מעמיק את בור הגירעון, מוריד עוד יותר את האמון העולמי בכלכלה הישראלית, ועולה למשק סכומי עתק. אמירת כן לביידן תחזיר את ישראל על המסלול, ותייצר מתווה להשגת הסדרי ביטחון ושלום באזור
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  8
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן, יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, אריה לייב אברמס, unsplash, freepik)
עם צאת השבת יצאו גם השדים, עם קצף על השפתיים, שטופי שנאה ומשיחיות, תוקפים ומאיימים, מזדרזים לכבות כל שביב של תקווה. ממהרים לפסול על הסף את המתווה שהממשלה בעצמה הציעה לשחרור החטופים ולסיום המלחמה.
שבויים בפנטזיות על כיבוש עזה והקמת התנחלויות, גירוש הפלסטינים ונכבה שנייה, עבורם זאת מטרת המלחמה. לא החטופים, לא החזרת הביטחון, כיבוש הרצועה והקמת ההתנחלויות כך צריך להיראות בעיניהם היום שאחרי.
הגענו לרגע האמת, לאחר כמעט שמונה חודשים של שכול וחורבן, ישראל צריכה לבחור, להחליט על חזונה והמשך דרכה במזרח התיכון. או המשך המלחמה במטרה לכבוש את עזה ולהקים בשטחה התנחלויות, או נצירת האש, החזרת החטופים, שיקום העוטף והצפון, הצלת הכלכלה, וקידום תהליך מדיני שבסופו נורמליזציה היסטורית עם סעודיה.
מעולם הבחירה לא הייתה כל כך ברורה, מעולם לא עמדה בפני ישראל הזדמנות כה גדולה מול קטסטרופה ידועה מראש.
ביידן מחייב אותנו לבחור בין החזון המתנחלי לחזון הציוני. בין חטופים להתנחלויות, בין כיבוש לברית אזורית, בין מלחמה לשלום.

לא רק חיי החטופים תלויים בכך, גם חייהם של מאות חיילים העתידים להיכנס למעגל הלחימה בחודשים ובשנים הקרובות, נמצא על הכף, מאז ה-7/10 נפלו 293 חיילים בעזה, מספר קרוב למספר הנופלים ב-7/0. ככל שיימשכו הקרבות, לוחמי הגרילה של חמאס ילמדו את דרכי הפעולה של צה״ל, חייליו יהפכו לפגיעים יותר ומאות משפחות יהפכו ברגע נורא אחד לשכולות לעד.
כלכלית, המשך הלחימה מעמיק את בור הגירעון, מוריד עוד יותר את האמון העולמי בכלכלה הישראלית, ועולה למשק סכומי עתק. כלכלת המדינה היא עניין ביטחוני, עוצמתה של ישראל נובעת מעדיפותה הכלכלית על מדינות האזור. כל יום לחימה הוא ניצחון כלכלי מובהק לחמאס ולחיזבאללה, שעלויות המלחמה עבורם נמוכות בהרבה.
מיותר לציין עד כמה המלחמה פגעה ביחסי החוץ של ישראל, בלגיטימיות של הרעיון הציוני ובחופש הפעולה של צה״ל. סירוב ישראלי יגרום גם למדינות האחרונות התומכות בנו, להוריד את הכפפות ולהביא לעצירת המלחמה באופן חד צדדי, על ידי החלטה מחייבת במועצת הביטחון, במצב שכזה נשאר ללא המלחמה וללא החטופים.
מאז ה-7/10 ישראל בחרה שוב ושוב במלחמה על פני שחרור החטופים, למעט העסקה הראשונה, בכל צומת אפשרית, נתניהו הוביל מהלכים צבאיים שעצרו ובלמו התקדמות במשא ומתן. החודשים האחרונים הוכיחו כי הלחץ הצבאי לבדו לא מספיק, וכי לא ניתן יהיה להכריח את חמאס לשחרר את החטופים ללא עצירת המלחמה.
 
בחודשים שחלפו נהרגו בשבי עשרות חטופים, הם שילמו את מחיר המחדל כשנחטפו ואת מחיר ההפקרה כשלא שוחררו בהסכם.
הגענו לרגע האמת, ההצעה על הפרק איננה רק עסקת חטופים, ההצעה על הפרק היא תוכנית הצלה ושיקום, אמירת כן לביידן תחזיר את ישראל על המסלול, ותייצר מתווה להשגת הסדרי ביטחון ושלום באזור. חייהם של אלפי ישראלים על הכף, אסור להפנות לה עורף.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    יריב לך לעזה
    נה 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאסת
    סגור
  • 5.
    כולנו מתנחלים, גם בעיני העזתים
    התנחלויות=ציונות 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם עכשיו בזה השניה נוריד את נשקנו, נצא מעזה, נושפל בעיני כל מדינות המזרח התיכון כמפסידים, נאבד בעקבות ההשפלה את השלום שלנו עם מצרים ירדן והאמירויות, נקבל במקרה הטוב 20 גופות חטופים - כי כל השאר יקבלו כדור בראש ולא ימצאו לעולם.. אז באותו זמן אתה חושב שהח'ותים, העיראקים, חזבאללה בסוריה, חיזבאללה בלבנון ואירגון הטרור פת"ח פשוט יניחו את נשקם ויעזבו אותנו בשקט? תן לי סיפור על שלום במזרח התיכון ב1300 שנה האחרונות שנגמר בלי ריסוק הצד השני
    סגור
  • מה שכתבת נשמע הגיוני אבל...
    יוסי 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמת היא שככל שהמלחמה מדשדשת ההרתעה שלנו פוחתת. אם היינו עוצרים את הלחימה בסוף אוקטובר הטבח היה נתפש כאירוע מקרי שהחמאס הצליח לתפוס את ישראל החזקה רגע אחד לא מוכנה. אבל הדישדוש מאז כולל האין תגובה הולמת בצפון ומול החותים והאיראנים כל כך הרבה זמן הופך את ישראל לחלשה הרבה יותר. ממש ילד הכפות של האיזור. וכעת לאחר דילול הכוחות בדרום האם יש מישהו שמאמין בנצחון המוחלט? ההרתעה שלנו פוחתת מיום ליום בעיקר שהחמאס משחק בנו בעיסקה וממשיך לירות טילים וכנל בצפון.
    סגור
  • 4.
    לבחור בין להיות או לחדול , השארת החמס פרס לטרור השמאלני (ל"ת)
    דודי 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    להחזיר את השבויים
    משה 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בתפיסתי איש ימין.אבל לא עם רטייה בעין.חיי השבויים וחיי החיילים לא נתנים להמור.לכל פעולה צריכה להיות מטרה.המטרה-החזרת השבויים ככל האפשר מהר בחיים.ולמנוע הרג ופציעת חיילינו,על אזור שמימלא נצטרך לעזוב אותו בהסדר כזה או אחר.נכון שרצינו להשיג יותר,אבל משהי חכמה לימדה אותי:"לא כל מה שרוצים מקבלים,ולא כל מה שמקבלים רוצים.אז ערך חיי האנשים שלנו בעודם בחיים יקרים יותר מצפיות שעלולות לגרום נזק יותר מתועלת( גם אם ישנה כוונה טובה)
    סגור
  • 2.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    מירי 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לא מוותרים על מדינה תמורת חטופים
    חייקר8 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשיטת הסחיטה הזו הם ילמדו להמשיך לקרוע את המדינה..
    סגור
  • השבווים והחיילים.
    משה 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השבויים והחיילים הם המדינה.האדמה היא אמצעי..
    סגור