נדל"ן ותשתיות

מכה לפריפריה או שיקום הכרחי של יישובי הצפון? הוויכוח על תמ"א 35

ראשי הערים הגדולות מתנגדים להצעה של המועצה הארצית לתכנון ובניה. לדבריהם, אם תעבור, תפגע ההחלטה בהתפתחות העירונית במרכזי המטרופולין. אחרים טוענים: אחרי מתקפת ה-7 באוקטובר מדובר בצעד נחוץ לחיזוק אזורי הגבול בישראל 
מערכת ice | 
הריסות קיבוץ בארי לאחר חדירת המחבלים (צילום פלאש 90/ אריק מרמור)
למרות ההתנגדויות החריפות של ראשי הערים, המועצה הארצית לתכנון ובניה העבירה היום (שלישי) לוועדה המחוזית את התיקון לתוכניות המתאר הארציות לפיתוח, הידועות בתור תמ"א 35. ראשי הערים טוענים כי תכנית שכזו תפתח את המגורים בישובים הכפריים על חשבונן של הערים הגדולות ברחבי הארץ.
ב-ynet פורסם כי ראשי הערים הגדולות, ביניהם חיים ביבס, רון חולדאי, בני ביטון ועוד, טוענים כי התיקון שעומד על הפרק ישנה את אופי ודפוסי הפיתוח בישראל כולה. ראשי עיריות בפריפריה מודאגים במיוחד מהשינוי שעל הפרק וטוענים כי הוא פועל באופן ישר נגד פיתוח עריהם. 
במרכז הוויכוח תיקון שיאפשר לישובים הכפריים לגדול. המנגנון המוצע יאפשר להם לגדול באופן המותאם למיקומם בארץ ולצרכי התושבים. למרות ההתנגדויות הנמרצות של ראשי הערים הגדולות, גורמים שונים עומדים מאחורי ההחלטה ומברכים אותה. חלקם טוענים שהיא הכרחית לחיזוק ושיקום יישובי העוטף והצפון שפונו בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
במנהל התכנון טוענים כי מדובר בתכנית שתאפשר למרחב הכפרי להתפתח במקביל לאזורים העירוניים. לדבריהם, התכנית המוצעת נותנת תיעדוף ליישובים בפריפריה ומחייבת התייחסות תכנונית לכל ישוב עירוני הנמצא בקרבת מקום לאזור הכפרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה