נדל"ן ותשתיות

חיים סבן נפרד מהאחוזה המטורפת: יקבל 75 מיליון דולר?

המיליארדר הישראלי שהפך את "פאוור ריינג'רס" לתופעה תרבותית עולמית, מציע כעת את אחוזת המגורים שלו במליבו למכירה בסכום מדהים של 75 מיליון דולר. הנכס, שנרכש ב-1987 תמורת 1.4 מיליון דולר בלבד
מערכת ice |  2
חיים סבן (צילום נחלת הכלל)
בעולם שבו הצלחה פיננסית לעתים קרובות נראית בלתי מושגת, סיפורו של חיים סבן מהווה דוגמה מרתקת לכוחו של חזון יצירתי ותזמון מושלם. המיליארדר הישראלי שהפך את "פאוור ריינג'רס" לתופעה תרבותית עולמית, מציע כעת את אחוזת המגורים שלו במליבו למכירה בסכום מדהים של 75 מיליון דולר. הנכס, שנרכש ב-1987 תמורת 1.4 מיליון דולר בלבד, מסמל את המסע המדהים של סבן מנגן בס בלהקה אלמונית ליזם מדיה רב-השפעה.
מסעו של סבן לצמרת החל בשנות ה-70, כשעבר מנגינה להלחנה. המעבר ללוס אנג'לס ב-1983 סימן נקודת מפנה, כאשר מצא הצלחה בהלחנת מוזיקת נושא לתוכניות טלוויזיה לילדים. עם יותר מ-4,000 שירים בקטלוג שלו, כולל הנעימה האיקונית של "המפקח גאדג'ט", סבן הניח את היסודות לאימפריית הבידור העתידית שלו. אך הפריצה האמיתית הגיעה כשנתקל בתוכנית יפנית מוזרה של נערים בתלבושות צמודות הנלחמים ברשע - ההשראה ל"פאוור ריינג'רס".

הגאונות של סבן הייתה בזיהוי הפוטנציאל של התוכנית היפנית ובהתאמתה לקהל המערבי. על ידי שימוש חוזר בחומרים מהגרסה היפנית ודיבוב פשוט, הוא יצר סדרה שהייתה זולה להפקה אך כבשה את דמיונם של ילדים ברחבי העולם. למרות שנדחתה על ידי רוב האולפנים, פוקס נתנה לסדרה הזדמנות, והתוצאה הייתה הצלחה מסחררת שהובילה להקמת אימפריית מדיה. מיזוג Saban Entertainment עם Fox Children's Network ומכירתה המאוחרת יותר לדיסני תמורת 5.3 מיליארד דולר הפכו את סבן למיליארדר.
אך סבן לא נח על זרי הדפנה. ב-2010, כשראה את הפאוור ריינג'רס מאבדים מזוהרם תחת דיסני, הוא רכש מחדש את הזכויות ב-100 מיליון דולר. שמונה שנים לאחר מכן, הוא מכר את הזיכיון להסברו תמורת 522 מיליון דולר, ממחיש את יכולתו לזהות הזדמנויות ולמקסם את ערכן. כיום, עם שווי נקי של 5 מיליארד דולר, סבן הוא עדות חיה לכוח של יצירתיות, תעוזה עסקית וראייה ארוכת טווח.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בשורה נפלאה לאנרכיסטים
    יקה, קפוץ ! 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקבלו עוד מימון להתפרעויות המכונות "מחאה".
    סגור
  • 1.
    הצעה
    סבן יקר 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היש היתכנות שתקנה את ערוץ 13? עיתונאים מעולים והרבה השפעה! אנא שקול זאת בחיוב? השאיפה מדיה שפויה
    סגור