נדל"ן ותשתיות

בשורה לבעלי הקרקעות בישראל: כך בית המשפט יפעל

אחרי עשרות שנים, בית המשפט יקבע את מועד ואופן חלוקת הזכויות של בעלי הקרקעות היקרות במדינה. עוה"ד נעמה שיף ואורית חזקיהו ממשרד שוב ושות' מציינות כי: "בעלי קרקעות בשדה דב שיתאגדו בימים הקרובים ישפרו את הסיכוי להשביח את הזכויות שלהם ולקדם את מימוש הבנייה"
מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
בעלי הקרקעות הפרטיות במתחם "שדה דב" בתל אביב (חלקה 204 בגוש הגדול ובקרקעות המפונות בשדה דב) נמצאים כיום בנקודת זמן קריטית לפני האפשרות לממש את זכויותיהם בקרקע, חלקם אחרי עשרות שנים שבהם החזיקו בקרקע.
ב- 30 ליוני ייערך בבית המשפט השלום בתל אביב דיון בפני כבוד השופט יעקב שקד ובו יקודם מנגנון חלוקת הזכויות בין הבעלים הפרטיים, על מנת שכל בעל קרקע ידע באיזה מגרש מגורים הוא מקבל את הזכויות שיש לו בקרקע.
חלק מבעלי הקרקע רכשו את הקרקעות כבר בשנות ה – 30 וכיום מחזיקים בהם יורשיהם. השדה הוקם עוד לפני קום המדינה בשנת 1938 ואחרי הקמת המדינה ובמשך שנים היה ניסיון של בעלי הקרקע  להגיע להסדר של פיצוי כאשר החל משנות ה – 70 מנהלי הגוש הגדול ייצגו את הבעלים הפרטיים. בשנת 2008 נחתם הסכם עם המדינה לפיו בעלי הזכויות הפרטיים בגוש הגדול יעבירו למדינה 50% מזכויות הבנייה שלהם, והיא בתמורה תפנה את שדה דב ותקדם תוכנית בנייה בשטח.
פינוי שדה דב אפשר אחרי שנים להחזיר להם את הקרקעות אך המימוש לא יתאפשר עד שיאושרו התוכנות המפורטות שיקצו לכל בעלי קרקע את הזכויות שלו הוא ידע באיזה מגרש הוא מקבל זכויות ועם מי. במהלך השנים מחירי הקרקעות במתחם האמירו וכיום שוויה של קרקע לדירה עומד על פי ההערכות על כ- 2.5 מיליון שקל. 
עוה"ד נעמה שיף ואורית חזקיהו ממשרד שוב ושות' המייצג בעלי קרקעות במתחמים מסבירות כי: "התוכנית המתארית לרובע שדה דב אושרה כבר בשנת 2020 במסגרתה יוקם רובע עירוני הכולל 16,000 יח"ד, 3,700 חדרי מלון, 126,000 מ"ר למסחר, 322,695 מ"ר לתעסוקה ו - 5,075 מ"ר למבנים ומוסדות ציבור. התכנית מגדירה 3 מתחמי תכנון שלכל אחד יש להכין גם תכנית מפורטת הכוללת טבלאות איזון וחלוקה שמחלקות את הזכויות בין בעלי הקרקע השונים הכוללים את מדינת ישראל, עיריית תל אביב ומאות בעלי קרקע פרטיים שרובם תחת ניהול של מנהלי הגוש הגדול. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה