נדל"ן ותשתיות

מירי רגב תאבד את סמכויותיה? "להעביר את התקציבים לרשויות המקומיות"

יוזמה חדשה קוראת ליצירת "רשויות מטרופוליניות", גופים שיעמדו בתווך בין הרשויות המקומיות למשרד התחבורה, וידאגו לתחבורה ציבורית יעילה יותר. על האמנה שיצרה קואליציית ארגונים אזרחיים חתמו ראשי רשויות רבים ואפילו שר אחד שיושב ליד מירי רגב בשולחן הממשלה. מנכ"לית ארגון 15 דקות: "צריך לשנות את השיטה"
מערכת ice |  10
מירי רגב (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
התחקיר שפורסם באחרונה על התנהלות משרד התחבורה והשרה מירי רגב הביא לקריאה גוברת מצד ראשי רשויות וארגוני החברה לביזור סמכויות משרד התחבורה והעברה של חלק מהן לידי השלטון המקומי בישראל. נושא הרשויות המטרופוליניות עלה כמה פעמים במהלך השנים האחרונות בכנסת ובממשלה. ארבע החלטות ממשלה התקבלו בנושא והצעת חוק אחת הוגשה, אך לא קודמה. 
יוזמה חדשה, "מנתבים מחדש", שפורסמה הבוקר (חמישי) בישראל היום קוראת ליצירת "רשויות מטרופוליניות", גופים שיעמדו בתווך בין הרשויות המקומיות למשרד התחבורה בתחום התחבורה הציבורית, וידאגו לתחבורה ציבורית יעילה יותר ולצמצום הבזבוז בפרויקטים גדולים.
 
היוזמה היא פרי שיתוף פעולה של כמה ארגוני החברה האזרחית, בהם ארגון 15 דקות, תנועה ישראלית, התנועה לאיכות השלטון, תחבורה בדרך שלנו, מגמה ירוקה, מועצת התלמידים והנוער הארצית וישראל 2050. על האמנה שיצרה הקואליציה חתמו עשרות ראשי רשויות בכנס מוני אקספו שהתקיים לפני החג, ובניהם ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק וראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן.
גם יו"ר השלטון המקומי בישראל חיים ביבס נרתם לנושא והביע תמיכה במהלך, ואפילו שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף חתם על האמנה הקוראת לביזור הכוח בתחבורה והקמת רשויות מטרופוליניות. 
סיון שמואלוביץ', מנכ"לית ארגון 15 דקות, מסרה בתגובה לפרסום: "האינטרסים הפוליטיים משאירים אותנו בפקק. אמרנו זאת מזמן, ואחרי תחקיר מירי רגב וחשיפת התנהלותה במשרד התחבורה זה הפך להיות ברור כשמש - ממשלת ישראל חייבת להעביר סמכויות ותקציבים לרשויות המקומיות. צריך לשנות את השיטה - הפתרון הוא רשויות מטרופוליניות לתחבורה. הריכוזיות עושה לנו נזק ומעניקה כוח רב מידי בידיים של אדם אחד, ששיקוליו לא בהכרח מקצועיים. לשרי התחבורה לדורותיהם היה נוח שראשי הערים צריכים לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלהם כדי לקבל תחנה, אוטובוס וכביש. המצב הזה חייב להשתנות. לממשלה יש משימות לאומיות חשובות, היא צריכה לתת למטרופולינים לנהל את התחבורה כמו כל מדינה מפותחת בעולם".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    בושה
    לילי 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך עוד לא לוקחים ממנה החלטות וסמכויות?? צריך להעביר את התפקיד החשוב הזה לידיים נטרליות שיהיו לטובת כולם !! מה זאת אומרת לא לקבל כלום בגלל דעה פוליטית????
    סגור
  • 7.
    א
    אני אדוני אלוהיך 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל דבר שיכולים את האשה הזאת מחיינו מקובל
    סגור
  • 6.
    ברשויות הסיאוב והפשע גדול יותר (ל"ת)
    אור 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    ממשלת הון, שלטון , עולם תחתון שיעופו כבר לגיהנום (ל"ת)
    רוני 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    לסיים את החקירות במיידי היה לא היה מדינת בננות (ל"ת)
    דוד חבר מרכז 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    קודם כל להעיף את מירי רקב המושחתת.
    דורון 06/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    להעיף דחוף את המושחתת.
    סגור
  • איך
    לילי 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך רקב ממשיכה בתפקידה כאילו כלום לא קרה?? במדינה אחרת התפקיד נלקח ומועבר לידיים ניטרליות,והיא אמורה היתה כבר להגיע לכלא!! מה קורה פה ???
    סגור
  • היה לא היה לקבל החלטה מהירה לא שנים (ל"ת)
    יעקב 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    במקום לצמצם רשויות כדי שיעלה לאזרחים פחות רוצים עוד...
    אחד 06/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ממשלה פח אשפה...
    סגור
  • 1.
    יצא מהשק
    המרצע 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אג'נדה 2030 תקראו תצאו נגדה
    סגור