נדל"ן ותשתיות

צפון תל אביב משתדרג: מאות דירות ומשרדים חדשים בדרך

הוועדה המקומית תל אביב, אישרה את תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם ברקאי שבשכונת נאות אפקה שבתל אביב. התוכנית, שיזמו החברות תדהר, קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן, כוללת 17 בניינים חדשים בני 8 קומות ו-370 דירות, שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור
מערכת ice | 
התחדשות עירונית-אילוסטרציה AI
תוכנית ההתחדשות העירונית למתחם ברקאי בצפון תל אביב, שיזמו החברות תדהר, קיו נדל"ן ואקרו נדל"ן, אושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, ופורסמה למתן תוקף. 
מתחם ברקאי, אשר ממוקם בין בית הלוחם מצפון, נתיבי איילון ממזרח, רחוב מאיר נקר ברמת אביב ג' ממערב, ושכונת אפקה מדרום. לפי התוכנית, 9 בנייני רכבת ישנים בני 3 קומות ובהם 113 דירות, עתידים להיהרס ובמקומם, ייבנו 17 בניינים חדשים בני 8 קומות ו-370 דירות, שטחי מסחר, משרדים ומבני ציבור.
בתוך כך, בית משפט לעניינים מינהליים תל אביב-יפו, דחה את העתירה המינהלית שהגישה קבוצת תושבים משכונת אפקה בתל אביב, על החלטת ועדת הערר המחוזית לדחות את טענותיהם ולאשר את התוכנית למתחם ברקאי. פסק הדין ניתן בהסכמת הצדדים, כך שהמשמעות היא אור ירוק סופי ליציאת הפרויקט לדרך לאחר שנים של תכנון והתדיינויות. בעלי הדירות במתחם התקשרו כבר בשנת 2016 עם החברות לביצוע פרויקט התחדשות עירונית, ומשרד ענת בירן מלווה את התוכנית מראשיתה.
בחודש פברואר השנה, ועדת הערר לתכנון ובנייה מחוז תל אביב דחתה את רוב ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית מצד קבוצת תושבים בשכונה, וקבעה כי מדובר בתוכנית התחדשות עירונית ראויה, תואמת את התפיסה העירונית של ציפוף מרקמים עירוניים, מבלי לחרוג מהוראות תוכנית המתאר הכוללנית.
ועדת הערר קבעה, כי התוכנית תואמת את הוראות תא/5000 וניתן לאשרה בסמכות ועדה מקומית לפי תוכנית המתאר הכוללנית. היא הותירה את גובה הבניינים וכמות יחידות הדיור, ואישרה את השטח הפרטי הפתוח המוצע. השינויים המשמעותיים שהורתה ועדת הערר לעשות בתוכנית הם להגדיל את תקן החניה בפרויקט מתקן של 0.8 ל-1 חניה לדירה, ולהפחית במעט את זכויות הבנייה בחלק משטח התוכנית.
ועדת הערר קבעה, כי התוכנית מוסיפה לתמהיל יחידות הדיור בסביבה על ידי הקטנת ממוצע גודל הדירות, ובכך מוסיפה אפשרות למגוון נוסף של משקי בית לגור בסביבה זו. התוכנית מקצה 45 דירות בדיור בהישג יד ומאפשרת מרחב יותר נעים להולכי רגל. התוכנית גם מסדירה מעברים, מסדירה חניון ציבורי פתוח וחניה תת קרקעית, ומשפרת את מערך הדרכים.

עו"ד ענת בירן, צילום: רז רוגובסקי
לדברי עו"ד ענת בירן, שייצגה את היזמים: "אנו שמחים על אישור התוכנית למתן תוקף, וכן על פסק הדין של בית המשפט לעניינים מינהליים, שהתקבל בהסכמה ודחה את עתירת המתנגדים. בכך ניתן אור ירוק לפרויקט לצאת לדרך. התוכנית עברה את כל הערכאות התכנוניות, והחלטת ועדת הערר הייתה מפורטת מאוד, מנומקת לעילא, ונתנה מענה לכל הנושאים והסוגיות שהעלו המתנגדים. הפרויקט שיוצא לדרך היום הוא פרויקט התחדשות עירונית חשוב המשפר משמעותית את המצב הקיים, ומייצר מתחם מגורים חדש ומשמעותי, בעיצוב ותכנון מידתי ביחס לסביבה".
אינג׳ גיל וינלס, מבעלי חברת קיו נדל״ן יזמית הפרויקט, מסר כי "בסיום תהליך ארוך שכלל דיונים בהתנגדויות ועררים ועת״מ שהוגשה ע״י בעלי הווילות באפקה, התב״ע נמצאה ראויה וטובה, כל העתירות וההתנגדויות נדחו והתוכנית קיבלה תוקף בדרך למימוש מוצלח, כעת אנחנו מקדמים ביחד עם השותפים תדהר ואקרו תכנית עיצוב למתחם ומצפים תוך שנתיים לעלות על הקרקע״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה