נדל"ן ותשתיות

מכה לבעלי המשכנתאות בישראל: זו התכנית שעלולה לסבך אתכם

תשואת האג"ח הממשלתית חוצה רף מדאיג: משכנתאות יוזלו והחוב יגדל. כדי להתגבר על המשבר, שר האוצר סמוטריץ' יצטרך לאמץ מדיניות פיסקלית אחראית של קיצוצים, העלאת מסים וצמצום הגירעון. אולם, דבר לא נראה באופק עד כה, מה שמעצים את החשש מפני התגברות המשבר
מערכת ice | 
משכנתא (צילום freepik, pixabay)
בסימן מתריע לכלכלה הישראלית, תשואת האג"ח הממשלתיות לעשר שנים עברה את רף ה-5% לראשונה מזה 13 שנה. המשמעות המיידית היא העלאת עלויות המימון עבור המדינה, חברות ואזרחים כאחד, בעת שמשבר הגירעון הולך ומחריף.
הסיבה לתשואה הגבוהה נעוצה בחוסר הביקושים להנפקות האג"ח הממשלתיות החדשות, באופן המחייב את משרד האוצר להציע ריבית גבוהה כדי למשוך משקיעים. גירעון הממשלה הולך וגדל, וצפוי לנקר השנה בשיעור של כ-8% מהתמ"ג, גבוה משמעותית מהיעד שהוצב.  

על פי גלובס, ההשלכות צפויות להיות מרחיקות לכת כאשר חברות יתקשו לגייס חוב ויאלצו לשלם ריביות מנופחות, בשל התחרות מצד האג"ח הממשלתיות התשואתיות. קרנות הפנסיה והגמל יירשמו הפסדי הון על אג"ח ממשלתיות ישנות, שמחירן ירד. ריביות המשכנתאות הצמודות לתשואת האג"ח הממשלתיות צפויות לטפס באופן משמעותי עבור נוטלי המשכנתא.
כדי להתגבר על המשבר, שר האוצר סמוטריץ' יצטרך לאמץ מדיניות פיסקלית אחראית של קיצוצים, העלאת מסים וצמצום הגירעון. אולם, דבר לא נראה באופק עד כה, מה שמעצים את החשש מפני התגברות המשבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה