נדל"ן ותשתיות

פרויקט הפינוי בינוי מתקדם: רוב החתימות כבר נאספו

משרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות' המייצג את בעלי הדירות במתחם, הצליח להשיג רוב דרוש של חתימות על הסכם פינוי בינוי באבן יהודה מול היזם שצפוי להקים את הפרויקט
מערכת ice |  1
נדל"ן בארץ (צילום shutterstock, vecteezy)
התקדמות משמעותית לפרויקט פינוי בינוי שיכלול 325 יחידות דיור על הרחובות מכבי ותל צור  במושבה הכפרית – אבן יהודה שבצפון השרון. לאחרונה הצליח משרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות' המייצג את בעלי הדירות במתחם, להשיג רוב דרוש של חתימות על הסכם פינוי בינוי  [67%] מול היזם שצפוי להקים את הפרויקט, חברת שיכון ובינוי נדל"ן.
בעקבות זאת, הוגשה התב"ע לוועדה המחוזית מחוז מרכז שצפויה להוציא הודעה על קביעת תנאים להיתרי בניה לקידום הפרויקט ופרסום להתנגדויות. במסגרת הפרויקט, ייבנו עשרה בניינים בני תשע קומות במקומן של 102 דירות וותיקות הבנויות כיום בשבעה בנייני שיכון ישנים, בני 4 קומות כל אחד.
הדיירים צפויים לקבל דירות גדולות יותר, הכוללות תוספת שטח של 25 מ"ר, מרפסת וחניה תת קרקעית ואף לשותפות לרווחי היזם במקרה ששיעור הרווח בפרויקט יהא גבוה מהרווח המינימלי שהוסכם.
את התוכנית יזמה המועצה המקומית אבן יהודה ביחד עם חברת שיכון ובינוי נדל"ן . מתכננת הפרויקט היא מיכל יוקלה, מסטודיו מיא אדריכלים. ההסכם שהשיגה עו"ד קרן פרשקר, בעלים משותף במשרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות' עבור בעלי הדירות, הינו הסכם יוצא דופן שכן היזם מתחייב לממן את תיקון ותחזוקת המבנים הוותיקים הקיימים כיום במתחם עד למימוש הפרויקט.
כמו כן, יקים היזם קרן ייעודית לסיוע בדמי ניהול לבעלי הדירות הוותיקים במשך 7 שנים מיום אכלוס הפרויקט. כמו כן, יקבלו בעלי הדירות תמורה חריגה בשטח הדירות החדשות בנוסף לתוספת של 25 מ"ר, במידה והרווח של החברה יעלה מעל 19% מהפרויקט כולו. בנוסף מתחשב היזם בזכויות בנייה בלתי מנוצלות של הדיירים ונותן לכל דייר שהגיש בקשה להיתר אך ההיתר לא התקבל או שלא מומש שטח נוסף לדירתו החדשה.
לדברי עורכת הדין קרן פרשקר המייצגת את דיירי המתחם בפרויקט: "הקושי הרב בישראל לקדם בניה על שטחים פתוחים או במכרזי מדינה, ממשיך לחזק את היוזמות לתהליכי פינוי בינוי ותיעדוף התהליך על ידי רשויות רבות.  אנו רואים כי גם אבן יהודה - מושבה כפרית שהתאפיינה עד היום בבניה של צמודי קרקע בלבד, החלה לקדם תהליכים כאלה שיהוו שינוי של ממש בפני היישוב ויהפכו אותו ליישוב בעל בניה מגוונות ומעורבת של צמודי קרקע ובניה רוויה. עבור המועצה המקומית אבן יהודה, יהווה הפרויקט שינוי של ממש לעומת האופן שבו נבנתה המועצה עד היום, ויצעיד אותה לעידן של בניה רוויה.".

עו"ד קרן פרשקר (קרדיט: תמר מצפי)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמימים
    אחד 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיך יוכיחו שהרווח היזמי גדול יותר, כדי להשתתף ברווחים ??הקבלן כבר ידאג לסדר את השמאות כך שזה לא יקרה. הקבלנים קונים גם את השמאים שהדיירים עצמם לוקחים באופן פרטי.
    סגור