תקשורת ומדיה

יאיר לפיד בטור ב'הארץ': "האליטה בדרך לעזוב למיאמי"

ראש הממשלה לשעבר תוקף בחריפות את ממשלת נתניהו ואת תכניותיה, שלדבריו נועדו "להשתלט על האמת". בנוסף, לפיד מצדיק את הישיבה עם ליברמן וטוען כי יש הבדל בינו לבין דרעי
מערכת ice |  17
לפיד וברביבאי בהפגנה בגשר קק"ל (צילום יח"צ)
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שיצא לא מזמן מלשכת ראש הממשלה, פרסם טור דעה מיוחד בעיתון הארץ בו התריע ואולי גם הספיד, את "הדמוקרטיה הליברלית". ביותר מ-1,200 מילים, פרש לפיד את המצב בפני הקוראים, ואת עקרונות המאבק בעיניו.
"אם הממשלה לא תיפול ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה ליברלית, המבנה החוקתי שלה לא יהיה בר שיקום." קובע לפיד ומזהיר מפני עזיבה המונית: "ההמשך הבלתי נמנע הוא שהאליטות הכלכליות והטכנולוגיות יעזבו בצעדים שקטים."
"יש מדינות שזה קרה להן." מתאר לפיד. "קולומביה, למשל. יום אחד האליטות שם הבינו שזה לא הולך לשום מקום, אז הן עברו בשקט למיאמי. איש לא שם לב שזה קורה, עד שהמדינה קרסה לתוך עצמה במהירות עוצרת נשימה. מיאמי מאיימת גם עלינו."

לפיד מקדים תרופה למכה והודף את הביקורות נגדו שלא הנהיג את מחנה השמאל באסטרטגיה נכונה: "המאבק מחייב הסתכלות אחורה...איפה טעינו? אני לא מדבר על השאלות המתריסות, המרוצות מעצמן, שהעיתונאים מטילים לעברי מדי יום שני בפתחה של ישיבת הסיעה, אלא על ניסיון...להבין את קו השבר של החברה הישראלית."
לאחר מכן נכנס לפיד חזיתית בנתניהו ובכלי התקשורת המזוהים איתו. אך לא רק כלי תקשורת הוא שם על הכוונת: "'בפעם הבאה תהיה לי תקשורת', נהג בנימין נתניהו לומר למקורביו אחרי שהודח בפעם הראשונה. מהמשפט הזה צמחה מכונת הרעל המפורסמת...ערוץ 14, "גלי ישראל", "ישראל היום" בגרסתו הקודמת, פורום קהלת, הוצאת "סלע מאיר", יעקב ברדוגו ואראל סג"ל ומקהלת השופרות."
עוד אמירה מפתיעה שבוחר לפיד להגיד: עדיף את ליברמן על דרעי, כי דרעי הוא מורשע. "עיתונאי הגון שאני מעריך אמר לי שיש צביעות רבה כשאנחנו מחרימים את אריה דרעי, אך הופכים את אביגדור ליברמן לשותף מרכזי, אף שגם הוא הואשם בשחיתות. ההשוואה עצרה את נשימתי. מה הוא אמר, בעצם? שאין הבדל בין זכאי למורשע? זהו ה"ווטאבאוטיזם" המפורסם...מה ההבדל? שלושה כתבי אישום הם ההבדל." כתב
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    מעולה, יתפנו מלא משרות שנפוטיסטים איישו
    Semi elit 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם יימכרו את העסקים והנכסים שלהם ואולי יירדו קצת המחירים. אני אומרת: אליטה, קדימה! סעו לגרמניה, מחכים לכם בכליון עינים!
    סגור
  • 13.
    רעיון נהדר שהשמאל יעזוב את הארץ (ל"ת)
    אבריימי 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    מחכה לכם בקוצר סבלנות (ל"ת)
    מיאמי 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    יאיר לפיד
    עבדאאללה 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בדיוק הסברת מה זו הדמוקרטיה "שלך" ערוץ 14 וישראל היום...ערוצי רעל מכיוון שלא מתאימים לך? אז איפה הדמוקרטיה שאתה כל כך נלחם עליה?
    סגור
  • 10.
    אתם לא עוזבים.
    אבשלום 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הארץ מקיאה אותך.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    עזבו
    נחום 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בבקשה כבוד "האליטה" עזבו אותנו היינו בגלות שלכם 75 שנים, די והותר ובבקשה החזירו לנו את ילגינו ואחינו החטופים, ועל עבודות הפרך דהעבתם את סבינו וסבותינו ואת הורינו. כמובן אינכם יכולים להחזיר לנו את כל חללי אוסלו. עזבו שלום ולא להתראות!!!
    סגור
  • 8.
    תשובה
    שרה 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה הוא חושב את עצמו או את החברים שלו לאליטה? ממש מצחיק. מר לפיד אף אחד לא שם עליכם בפלורידה תאמין לי הייתי שם עכשו חודשיים, יש כמוכם מיליונים יותר מוצלחים......
    סגור
  • 7.
    הבן מבייש את האב
    זוכר את השואה 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אל תתנשא אתה כולך תיכוניסט ודיקטטור במפלגה שלך , לא שכחנו מה עשית לאחרים שקצת לא סיפרו הכל רק אתה שכחת היכן שירתת , מדינת ישראל קמה על ידי כולם, אביך מתבייש בך.
    סגור
  • 6.
    רינה
    שמעון 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני מיתנדב לקחת להם את המיזוודות לשדה התעופה עד המטוס בחינם
    סגור
  • 5.
    הגירה
    אפס בשם לפיד 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    קדימה יאפס שום מילה לא תשב עלייך יותר טוב שכו אחיה עים הזמן פשוט היצדקתה את המילה הזו אפס הוכחתה כמה שאתה אפס כלומניק רק מתוכן ולא הצלחתה להרשים אף אחד עים איזה עשיה או באיזה אימרה שתעמיד אתנו על הרגליים ונצדיע לך יכלומניק לו הייתה יודע איך אנשים ממש מתעבים אותך עד כדי כך שגורם להם לבחילה כשמשמיעים את שימך חתיכת הזויי ובזויי טינופת דוחה קדימה קום קח משפחתך ואת חברייך והגר עימם והנח לנו למדינה הזו,לך לךךך
    סגור
  • 4.
    אלוהים, כמה הזוי לפיד יכול להיות? בדיקה דחוף (ל"ת)
    אביגיל 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 3.
    קדימה
    מגן דוד 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נחוה אתכם התופים וחצוצרות, נפרוס שטיח אדום, אנחנו מממן, תנו התראה מוקדמת, יש לי יום יום חג,
    סגור
  • 2.
    מייחל להגירה של שמאל קיצוני כמו לפיד
    מרכז מתון 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    או שהם שולטים או שהם שורפים את המועדון. ואותי חינכו שאנשים מתחלפים ודעות מתחלפות, אבל תמיד המועדון הוא מעל לכל.
    סגור
  • יש אנשים
    ארמגדון 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש אנשים שארץ ליברלית זה חיוני לנשמתם. אלו האנשים שמחזיקים פה את התעשייה. מספקים עבודה. אם הם ילכו המדינה תקרוס. קרה כבר אחרי חורבן בית המקדש. עדיין היו כאן יהודים אולם הם לא שרדו כלכלית והמדינה נעלמה
    סגור
  • בזמן בית המקדש
    אבשלום 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם לפחות היו יהודים.
    סגור
  • תשובה
    yuvi 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה אתה אומר, רק בשמאל יש אנשים שמחזיקים את המדינה??? פשוט בדיחה עצובה. כדאי לכם לנסוע, נסתדר מצויין בלעדיכם. באמת בגלל זה היה חורבן בית המקדש?
    סגור
  • 1.
    אדם נחות (ל"ת)
    ניר 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור