תקשורת ומדיה

מארק צוקרברג לא אוהב את הרגלי הגלילה שלכם

מנכ"ל פייסבוק התארח בפודקאסט הגדול בעולם של ג'ו רוגן ושיתף כי הוא מודאג מהרגלי הצריכה של המשתמשים ברשתות החברתיות בימים אלו
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pexels, יוטיוב/ ABC News)
בעוד שמארק צוקרברג מבלה את רוב ימיו במדיה החברתית, לא תמצאו אותו גולש בלי דעת דרך אינסטגרם רילס. הסיבה לכך, היא שצוקרברג חושב שהמדיה החברתית היא הטובה ביותר כשהיא משמשת לתקשורת. בפרק האחרון בפודקאסט של ג'ו רוגן, מנכ"ל Meta אמר שהוא חושב שפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר יכולות להועיל לרווחת הגולשים - אבל בעיקר כשהם משתמשים בהן על מנת להתחבר לאנשים אחרים.

"אם אתה רק יושב שם וצורך דברים. זה לא בהכרח רע, אבל זה בדרך כלל לא קשור לכל היתרונות החיוביים שאתה מקבל מעיסוק פעיל או בניית מערכות יחסים", אמר המיליארדר הטכנולוגי. צוקרברג אינו היחיד שמרתיע בפני צריכת יתר של מדיה חברתית מסוג זה. מחקרים מצביעים על כך ששימוש מופרז במדיה חברתית יכול להוביל לדיכאון וחרדה בקרב חלק מהמשתמשים. מומחים גם אומרים שזה נכון רק אם אנשים משתמשים בפלטפורמות רק כדי לגלול, במקום לתקשר עם אחרים.
 
צוקרברג טוען שהמטרה שלו עבור פייסבוק והמטאוורס, הממשמש ובא, היא לא לגרום לאנשים לבלות יותר זמן באינטרנט. במקום זאת, זה כדי להפוך את הזמן של כולם באינטרנט למעניין ואינטראקטיבי יותר. "אני לא בהכרח רוצה שהאנשים יבלו יותר זמן עם מחשבים", הוא אמר. "אני רק רוצה שהזמן שאנשים מבלים עם מסכים יהיה טוב יותר.".
 
כמובן שצוקרברג עצמו היה מושא להרבה ביקורת בנושא הזה בדיוק, כאשר מבקרים טוענים שפייסבוק ואינסטגרם הן "ממכרות" ומזיקות, במיוחד לבני נוער וילדים. הפלטפורמות ניסו להתמודד עם הטענות הללו על ידי השקת תכונות המראות את הזמן שמשתמשים מבלים באפליקציות המדיה החברתית תוך הנחיה להשתיק הודעות, או אפילו להתנתק, לאחר פרק זמן מסוים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה