תקשורת ומדיה

הפאדיחה של חדשות 12? "אין קרדיט והדיווח מוצג כמקורי"

ניר דבורי חתום על ידיעה הנקראת "האי האקזוטי של ארגוני הטרור", אלא שדוד ורטהיים טוען כי: "חבר בעל תושיה עשה פעולה תחקירנית מסובכת (גוגל) וגילה שהוא מועתק כמעט מילה במילה מכתבה שהתפרסמה לפני חודש באתר בשם Iran Wire"
מערכת ice |  3
חדשות 12 במסכות (צילום מסך)
הפאדיחה של חדשות 12? עורך וואלה! ברנז'ה ומגיש 103FM דוד ורטהיים, הציג בטוויטר שלו את הטעות שעשו לכאורה באתר N12 עם ידיעה מתורגמת שהוצגה כביכול ללא קרדיט למקור ומכוונת לימים אלה.
ורטהיים כתב: "סיפור מעניין ב-N12. כל כך מעניין שחבר בעל תושיה עשה פעולה תחקירנית מסובכת (גוגל) וגילה שהוא מועתק כמעט מילה במילה מכתבה שהתפרסמה לפני חודש באתר בשם Iran Wire. מיותר לציין שאין קרדיט והדיווח מוצג כמקורי".
 
ורטהיים הציג בטוויטר שלו את המקור ואת החיקוי לכאורה של הכתב וטען כלפי אחד העוקבים ששאל אותו לגבי הלגיטימיות של שכתוב טקסט באנגלית: "נכון, אבל לא מחתימים כתב ולא מעתיקים מילה במילה. כאן זה ממש בוטה".

ב-N12 נחתמה הכתבה על ידי ניר דבורי, כאשר נכתב במשנה שלה: "משלחת מסתורית מאיראן נחתה באי מרגריטה שבוונצואלה במסגרת "שיתוף פעולה תיירותי בין שתי המדינות" • היעד הציורי הוא במקרה גם אזור סחר חופשי שבו מתבצעים הלבנות הון, סחר בסמים – ועסקאות כספיות בלתי חוקיות נוספות • נקודת המפגש של משמרות המהפכה וחיזבאללה: מאחורי הביקור של קבוצת "משפיעני הרשת" האיראנית"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ולא בפעם הראשונה
    מתרגם כתבות 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתב צבאי... מתרגם
    סגור
  • 2.
    ממחזר כתבות סדרתי
    כתב חרטטן 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא בפעם הראשונה
    סגור
  • 1.
    האם ייתכן שדבורי מתרגם כתבות?
    ערן גלבוע 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש מוזר כל הסיפור הזה, מה משמעותו? שדבורי תרגם כתבה ושידר אותה כאילו היא חשיפה שלו? עד כמה זה מקובל? האם היה מעורב בדברים כאלה בעבר?
    סגור