תקשורת ומדיה

צפו: נאום הבכורה של שירלי פינטו שריגש את המליאה

היסטוריה בכנסת, חברת הכנסת שירלי פינטו נאמה את נאום הבכורה שלה במשכן בשפת הסימנים, בסיום הנאום חברי הכנסת מכל קצוות המפה הפוליטית עמדו ומחאו כפיים בשפת הסימנים והלכו לחבק אותה. ברשת הגיבו: "נאום ראשון בלי שנשמע נתניהו"
מערכת ice | 
שירלי פינטו ונפתלי בנט (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
חברת הכנסת החירשת הראשונה בכנסת, שירלי פינטו עמדה הערב (שני) במליאה ונאמה את נאום הבכורה שלה בעזרת המתרגמת בשפת הסימנים וזכתה למחמאות מכל קצוות הקשת הפוליטית. 
פינטו נאמה היום לראשונה וסיפרה בין היתר כי: "כבר מגיל קטן, יחד עם הוריי, חוויתי ממקור ראשון, על בשרי ועל נפשי, את חוסר הנגישות, העדר המודעות והחסמים הטבועים בחברה - על אף הקשיים האלו שאבתי את השקפת העולם והערכים שמשפחתי הנחילו לי" בהמשך הוסיפה "נרגשת וגאה".
 
בסיום הנאום נעמדו במליאה כלל חברי הכנסת ומחאו כפיים בשפת הסימנים. בהמשך ניגשו אליה באופן אישי לחבק ולתמוך חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה ביניהם חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן וחברת הכנסת מיכל וולדיגר.
ברחבי הרשת פירגנו. העיתונאי עקיבא נוביק כתב בדף הטוויטר שלו: "איזה יופי השקט המוחלט בכנסת בזמן נאום הבכורה של שירלי פינטו". בהמשך נוביק הוסיף: "שירלי פינטו עושה עכשיו הסטוריה בכנסת: נאום שלם בלי לדבר על ביבי". בסיום נאומה גם הוא התרגש וכתב: "מה שקרה עכשיו בסוף הנאום של שירלי פינטו זה אחד הרגעים הכי יפים שראיתי בכנסת".  הפוליטיקאים פירגנו גם כן, צבי האוזר כתב: "הסטוריה בכנסת ישראל. ׳אור לגויים׳". ומירב בן ארי הוסיפה: "רגע מכונן בתולדות הכנסת".
 
כזכור, שירלי פינטו, מקריית ביאליק במקור, נולדה לאב חירש ולאם חירשית-עיוורת והיא פעילה חברתית מובילה בקידום זכויות חירשים ובקידום שפת הסימנים הישראלית ובהכרה בה. היא נמנית עם מייסדי המרכז הישראלי ללימודי חירשות. בשנת 2016 הקימה את מרכז "We can" לקידום אנשים עם מוגבלות בישראל בתחומי חקיקה, העלאת מודעות כלל ארצית והענקת כלים מקצועיים לאנשים עם מוגבלות. בשנת 2018 כיהנה כיועצת לראש עיריית רמת גן בענייני מוגבלויות ונגישות.
לרגל השבעתה כאמור, הוכנה בהוראת יו"ר הכנסת מעטפת פרלמנטרית מלאה לח"כית החדשה שתאפשר לה לבצע את תפקידה  באופן מיטבי. מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ וצוותה בשיתוף מומחי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של המשכן נפגשו לפני מספר שבועות עם חברת הכנסת כדי לאפיין את הצרכים הייחודיים שלה, על מנת להעניק לה שורת פתרונות ישומיים שיסייעו לה לבצע את עבודתה הפרלמנטרית היומיומית. במסגרת המעטפת הפרלמנטרית הזו נקבע באופן תקדימי כי ח"כ פינטו תיעזר במהלך דיוני המליאה במתורגמנית שתתרגם עבורה את הנאמר לשפת סימנים ותדבר בקולה באמצעות מיקרופון "מדונה" שיחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה. כמו כן נקבע לבקשת חברת הכנסת כי מקום ישיבתה באולם יאפשר לה לראות מקרוב את המתרגמת שלה, על מנת שתוכל  להיות מעורבת בנעשה במליאה בזמן אמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה