תקשורת ומדיה

טלטלה בגלובס: אחרי כ-5 שנים זה הבכיר שפורש מתפקידו בהנהלה

יותר מארבע שנים לאחר שנכנס לתפקיד סמנכ"ל השיווק של גלובס, סאלם שרקייה הכריז על החלטתו לפרוש מתפקידו בהנהלת העיתון הכלכלי. שרקייה: "אני נע לאתגר חדש, מרתק, ייחודי ופורץ דרך.  עוד יהיה זמן לשתף ולספר"
מערכת ice |  2
גלובס (צילום מערכת אייס)
סלאם שרקייה, מי היה בלמעלה מארבע השנים האחרונות סמנכ"ל השיווק של גלובוס, הודיע היום (חמישי), על החלטתו לסיים את תפקידו ולעזוב את המערכת העיתון. שרקייה, התחיל את דרכו ב-2003 כאשר היה יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת דוד ילין שבירושלים ובהמשך הוא אף כיהן כמזכ"ל ארגון הסטודנטים הארצי. 
לאחר שלוש שנים בתפקיד, שרקייה שימש כיועץ השר לשעבר עמי איילון בנושא צעירים, סטודנטים וקהילות. לאחר מכן הוא הצטרף לחברת פרטנר ובהמשך אף כיהן כמנהל שיווק קהלים בחברת קוקה-קולה ישראל. בפוסט שפרסם הבוקר בפרופיל שלו בפייסבוק, שרקייה שיתף בדרכו המקצועית הארוכה החל משנת 2008 ועד היום. 
בפוסט, שרקייה סיפר על תחילת הדרך וכתב כי:  "בשלהי 2008 עם סיום עבודתי בכנסת, התלבטתי מה הדבר הבא שאני צריך לעשות וקיבלתי את עצת הזהב: 'לך למגזר העסקי, שם תלמד דברים שלא תלמד בשום מקום'.  עם הזמן, שדרגתי את ההמלצה ואני מקפיד לעבוד בתעשיות שונות, להיחשף וללמוד תחומים חדשים, אנשים שונים, אתגרים אחרים".
לאחר מכן, שרקייה סיפר על השלב הבא בקריירה והכניסה שלו לגלובוס: "כחלק מהמסע, במאי 2020 ובשיאה של הקורונה הצטרפתי לגלובס כסמנכ"ל השיווק. מבחינת קריירה, זה היה בהחלט רגע השיא ופסגת השאיפות של כל איש ואשת שיווק להתמנות לסמנכ"ל השיווק במיוחד לגוף ותפקיד שמשלב אתגר עסקי ושיווקי אך גם שליחות וחשיבות למרקם חיינו.  חלק נכבד שייך לשני בתי הספר (פרטנר/ אוראנג' דאז וקוקה-קולה) מדהימים שהכשירו אותי והעניקו לי המון ידע ומידע, ארגז כלים, צמיחה אישית ומקצועית וחוויות בלתי רגילות של כישלונות והצלחות ובעיקר מסוגלות לפרוץ תקרות ומסוכמות".

סלאם שרקייה, צילום איאד בולבול
שרקייה, המשיך בדבריו ושיתף בחוויותיו האישיות מהעבודה באתר: "גלובס, כמו כל גופי המדיה בישראל מצוי בפני אתגר עסקי וערכי מרתק. גופי תקשורת הם חיה מוזרה; מצד אחד הרשות הרביעית ומצד שני מאותגרת ערכית, ציבורית, פוליטית ועסקית. מחד גיסא מדובר במוצר שפועל תוך מאבק יומי והישרדותי ומאידך גיסא משפיע על חיי אנשים בצורה משמעותית הרבה יותר ממה שאנשים באמת חושבים.  ועדיין, בחוויה האישית שלי - כל הצלחה רגעית בגיוס מנויים ו/או וועידה וכנס ו/או כל ציר עסקי שיוצר הכנסות ורווחיות הוא רגע מרענן ומשמח לצד קשיים שנגזרים בעיקר מאופי השוק והקטגוריה בה הארגון פועל.  ולמרות הקשיים ותקופה מורכבת שמתחילה בקורונה ונגמרת במלחמה, אני מסיים את תפקידי בגלובס בסיפוק רב, אחרי כ- 5 שנים כאשר גלובס ממשיך להיות מותג חזק ומוביל לצד צמיחה עסקית ופיננסית מרשימה". 
אחרי שהכריז על ההחלטה לעזוב את האתר, שרקייה הודה לעיתונאית ויו"ר גלובס אלונה בר און ולעורכת הראשית נעמה סיקולר: "הקרדיט לכך הוא קודם כל לאלונה בר און שמובילה את הארגון הן כמו"ל והן כמנכ"ל באופן מקצועי, ערכי ובטוח, הובלה שמוכיחה את עצמה כל יום מחדש. אני רוצה להודות לאלונה על ההזדמנות שנתנה לי, על ההתפתחות האישית והמקצועית, החתירה ללמידה, על מקום מאפשר להצליח וגם להיכשל ובעיקר- גיבוי יום יומי וחברות יוצאת דופן.  תודה מיוחדת לשתופה לדרך, נעמה סיקולר, העורכת הראשית של גלובס על עבודה משותפת ומרתקת, כתף לכתף מתוך מטרה משותפת ורצון להישגיות, מובילות ובעיקר מקצוענות ו-ווינריות שמדביקה את כולם ברוח הזו". 
לבסוף שרקייה, סיכם הודה לחבריו בגלובס ושיגר איחול לימים טובים יותר: "תודה לכל חברי ההנהלה של גלובס על ציר הזמן שהיו לי שותפים, חברים, מייעצים וגם ביקורתיים וכמובן תודה מיוחדת מאוד לצוות שלי על ציר הזמן, צוות נהדר ומיוחד אשר ליוו אותי לאורך הדרך במקצוענות, מחויבות, הישגיות וגם היה ממש כיף.  תודה כמובן לשותפים הרבים בארגונים השונים, לספקים ובראשם משרד הפרסום אברהם lניסים מויאל שהם שחקני נשמה, מקצוענים ומחויבים. אני נע לאתגר חדש, מרתק, ייחודי ופורץ דרך.  עוד יהיה זמן לשתף ולספר, אך עד אז, מקווה שנדע ימים שקטים יותר. תודה גלובס!".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בהצלחה סלאם מגיע לך מקום שיספק לך משאבים ועובדים (ל"ת)
    יאלה 11/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גלובס זה ארגון שעוזבים.
    אני 11/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודעים לשמר עובדים טובים, כן יודעים לשמור את הגרועים. נקווה בשבילו שמצא ארגון שישלם לו יותר מ-40,000 ש"ח. המספר ידוע בזכות מי שאחראי על אבטחת מידע ולא יודע לשמור על המידע ובכל זאת עדיין יושב על הכיסא שלו על אף הכישלון המפואר. שומרים על הגרועים.
    סגור