תקשורת ומדיה

חיסול סינוואר: נפילתו של אדריכל ה-7.10 | הנושא החם של השבוע

לפני עשרה ימים, מדינת ישראל סגרה חשבון וחיסלה את יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה. חיסולו של אחד האחראיים המרכזיים למתקפת ה-7 באוקטובר סחף את הרשת ואת אמצעי התקשורת וזכה להתייחסות רבה בהם | הנושא החם של השבוע
מערכת ice | 
יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב, דובר צהל)
בדומה למגמה שחלה מאז השבת השחורה גם הפעם, הנושא החם של השבוע קשור למלחמת חרבות ברזל, שפרצה לפני יותר משנה. הנושא הוא חיסולו של מנהיג חמאס ברצועת עזה רב המרצחים יחיא סינוואר.
סינוואר הנמנה עם מייסדי ארגון הטרור חמאס, נולד בחאן יונס שברצועת עזה. הוא חל בפעילות הטרור כבר בשנות ה-20 של חייו בזמן לימודיו האקדמיים. במהלך שנות ה-80 הוא כבר עמד בראש מנגנון הביטחון הפנימי של הארגון ועסק באיתור משתפי פעולה עם ישראל, באותה העת הוא קיבל את הכינוי 'הקצב מחאן יונס'. 
 

בסוף שנות ה-80 סינוואר נעצר ונכלא באחד מבתי הכלא בישראל. במהלך אותה התקופה הוא למד עברית, חלה והבריא ממחלת הסרטן וכל זה תוך כדי שהוא ממשיך לבסס את מעמדו בארגון. סינוואר שוחרר מהכלא הישראלי ב-2011 במסגרת עסקת שליט ותוך זמן קצר משובו לעזה הוא כבר הצליח להשתלט על הנהגת חמאס.
תחת הנהגתו של סינוואר חמאס הפך לארגון משיחי פנאטי שהצליח רק לפני שנה את מתקפת ה-7 באוקטובר שהובלה ותוכננה על ידיו ביחד עם מוחמד דף. מאז, ישראל הצליחה כבר להגיע למרבית בכירי הארגון, אך סינוואר המשיך לברוח בהצלחה מכוחות צה"ל. לפני עשרה ימים, ישראל הצליחה אחרי מרדף ממושך לשים את ידה על רב המרצחים שחוסל כאחרון המחבלים. 
על פי נתוני חברת MIG AI המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, הנושא, גרף למעלה מ-2,376,272 לייקים ברשתות החברתיות ויותר מ-284,901 תגובות ברחבי הרשת. בסך הכל, חיסולו של 'הקצב מחאן יונס' זכה ל-16,181 אזכורים ברשתות החברתיות ול-2,072 התייחסויות ואייטמים באתרי החדשות השונים.
בנוסף חיסול סינוואר, זכה גם לנוכחות רבה באמצעי התקשורת המסורתיים. בקרב העיתונות הכתובה תועדו 234 התייחסויות לנושא וברדיו ובטלוויזיה נרשמו 1,531 אזכורים יחדיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה