תקשורת ומדיה

מגיש כאן 11 תוקף את מערכת הביטחון: "זורקים אחריות, כרגיל"

העיתונאי קלמן ליבקסינד, התייחס בטורו השבועי במעריב לחוק שאושר ב-2023 המאפשר לשלול תושבות ואזרחות ממחבלים ישראלים ולגרשם לשטחי הרשות, אך נכון להיום לא גורם אפילו לא מחבל אחד. לפי ליבקסינד, הגורם המרכזי שמונע מהממשלה לעשות זאת היא מערכת הביטחון 
מערכת ice |  5
קלמן ליבסקינד (צילום מסך כאן 11)
עשרה חודשים לתוך המלחמה ונדמה שהטרור הפלסטיני ממשיך להרים את הראש. אם זה במרכז הארץ ואם זה בשטחי יהודה ושומרון, בכל שבוע אנו מדווחים על פיגוע מצער שהביא למותם של אזרחים תמימים.
בחלק מן המקרים המחבל המתועב לא מחוסל בזירת האירוע, אלא מנוטרל בלבד ולאחר מכן עומד בפני משפט, מרצה עונש מאסר, מקבל משכורת מהרשות הפלסטינית וזוכה לתנאים לא רעים בזמן שהותו בבתי הכלא בישראל.
בחודש פברואר בשנה שעברה, הכנסת אישרה חוק חשוב למדי במלחמה נגד הטרור, אשר מאפשר לשלול את תושבותם או אזרחותם של מחבלים המתגוררים בישראל (אשר מספרם עומד על יותר מ-800 בני אדם), ולגרשם לשטחי הרשות, אך שנה וחצי לאחר שהחוק חוקק ועוד לא גורש ולו מחבל אחד.
העיתונאי קלמן ליבקסינד, התייחס לסוגיה בטורו השבועי במעריב וציין מי מונע מהכנסת לבצע מהלך שעשוי להתריע את המחבל הבא מלבצע פיגוע בשטחי ישראל: "הכנסת עושה כל שביכולתה כדי להרתיע מחבלים ישראלים, כדי לפגוע בהם וכדי לשלול את זכויותיהם, והיא מוצאת מולה דרג מקצועי שעושה הכל כדי לסכל את רצונה".
לדבריו, למרות תחנוניהם של ח"כים להעביר את הרשימה אל השר ארבל, מצד נציגי מערכת הביטחון מספקים תשובות מאכזבות: "נציגי השב"כ מסבירים שהם לא יכולים להעביר חומר שלא הם עצמם אספו, ומכוונים אל נציגי אמ"ן. נציגי צה"ל, למרות זימונים ששולחת להם ועדת הכנסת, לא טורחים להגיע לוועדה".
בנוסף, לפי ליבקסינד קיימת מחלוקות סביב החוק בהן רצונו של היועץ הממשלתי לקחת חלק בהליך שלילת אזרחותו של המחבל: "מהתעקשות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ליטול לידיו את סמכות שר הפנים ולקבוע שרישיון הישיבה של המחבל בארץ יבוטל רק "בהסכמתו בכתב של היועץ המשפטי לממשלה". בנוסף, החוק לא מאפשר לבטל לחלוטין את המעמד של תושב ישראל, אם אין לו אפשרות לרכוש מעמד במקום אחר".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הביטחוניסטים
    בני.ז 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נזכיר כי כל הדרג הביטחוני (גם גנץ, אשכנזי וכל המפחדים לנצח) סבר שיהיה יותר ביטחון ויוכלו לעמוד באתגרים הביטחוניים כאשר תמך באוסלו שהביא מעל 1000 הרוגים תמך באהוד ברדק ובבריחה מלבנון שהביאה ללבנון 2 ורצועת ביטחון בתוך ישראל תמך בעסקת שליט שהביאה את סינוור ועכבריו שרצחו מאות יהודים תמך בהתנתקות שהביאה אינסוף מבצעים ומלחמה שהוצאנו עליה מליארדים. ועכשיו תומך בעסקה מופקרת שמביאה ליציאה מעזה, פילדלפי עד למבצע הבא.
    סגור
  • 4.
    קלמן ליבסקינד צודק לחלוטין!
    א.ב. 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ביזיון מה שקורה כאן ! מדינת חלם עם מערכת ביטחון ומשפט ותקשורת שמשתייכים לפרוגרס ... שעושים הכל להכשלת המדינה הצבא והעם ! עד מתי?? אם זה ימשיך כך ולא יהיה מהפך - יביאו לחורבנה של המדינה . לצערינו אם אחרי ה 7/10 לא השתנה כלום - כבר לא ישתנה .....
    סגור
  • 3.
    מי שמדבר!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אצלנו הפוליטיקאים לוקחים אחריות.הם לוקחים אותה ואז זורקים אותה על מישהו אחר-אביעד הכהן פרופסור למשפט!
    סגור
  • 2.
    מה הוא מתפלא?!
    אנצי!!!! 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בטח הוא שופר של איזה מפלגה אז לא יתפלא בטעות שמי שזורק אחריות זה הליכוד."אצלנו הפוליטיקאים לוקחים אחריות.הם לוקחים אותה ואז זורקים אותה על מישהו אחר-אביעד הכהן פרופסור למשפט!
    סגור
  • 1.
    יפה כתבת. אף אחד לא מתפקד כולם מפחדים ומאחורי הכסא שלהם (ל"ת)
    דין 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור