תקשורת ומדיה

סערת דיצה אור: "היא לא הזכירה את בניו של נתניהו"

סערה לאומית בעקבות דבריה של דיצה אור, אימו של החטוף אבינתן אור שהציעה להחליף את החטופים בבניהם של הרצי הלוי ויואב גלנט. ברשת התפרסמו תגובות חריפות נגד האם לצד הודעות עידוד הטוענות לסיקור צבוע ובררני. "מה בוער לך להתנפל על אמא של בן חטוף?, כתב אחד העיתונאים לח"כ בן ארי. עוד תגובות בפנים

מערכת ice |  10
אברי גלעד (צילום מסך קשת 12)
תגובות חריפות ברשת לדבריה של דיצה אור, אם החטוף אבינתן אור, בן זוגה של נועה ארגמני אשר נחטף לעזה ב-7 באוקטובר. אור, שהגיעה להתראיין בתוכניתם של אברי גלעד ויאיר שרקי בחדשות 12, עדכנה מהפגישה שקיימה היום עם רה"מ בנימין נתניהו והוסיפה פנייה מפתיעה בשידור חי ליחיא סינוואר, מנהיג חמאס, בו היא נמיעה לו להחליף את 109 החטופים בבניהם של הרצי הלוי, יואב גלנט, הפרקליטה הצבאית, יפעת תומר ירושלמי, ראש השב"כ רונן בר והממונה על תחום החטופים, ניצן אלון.
הדברים הנוקבים שעוררו סערה באולפן, הביאו את קשת ומגישי התוכנית להוציא הבהרה חריגה בעניין בתום השידור. כצפוי, הדיון זלג גם לרשת והביא צופים רבים לפרסם תגובות חריפות כלפי דברי האם, לצד הודעות תמיכה המציינות את הצביעות לכאורה ביחס למשפחות החטופים משני צדי המתרס הפוליטי.
חברת הכנסת מירב בן ארי כתבה: "את ההנהגה המדינית שהביאה עלינו את הטבח היא לא סופרת, אבל היא לא אשמה, יש כתובת אחת להסתה נגד ההנהגה הצבאית וזה ראה"מ. נורא ואיום, לאן הגענו".
על כך זכתה לביקורת מצד עיתונאי כאן 11, אבישי גרינצייג: "תגידי לי, מה בוער לך כחברת כנסת להתנפל על אמא של בן חטוף? הייתה כלה של חטוף שאיימה על נתניהו עם חבל תלייה. אמרה מה שאמרה. צריך טיפה אנושיות וטקט".
איש התקשורת, ינון מגל, פרסם בתגובה את דבריו של אלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג, שאיחל בעבר שיחטפו לשר האוצר סמוטריץ' את הילדים והוסיף "לא נרשם זעזוע". עוד כתב מגל בציניות: "דיצה אור חוזרת בה ומבהירה: התכוונתי הבן של ביבי".
העיתונאי עקיבא נוביק הבהיר: אישה שהבן שלה נמצא בשבי 320 ימים, קנתה בדין את הזכות המפוקפקת לומר שטויות בטלוויזיה".ח"כ ולדימיר בליאק מטעם יש עתיד הסתייג מדברי האם וכתב: "דבריה של דיצה אור מזעזעים וראויים לכל גינו. הם תוצאה ישירה של הסתה חמורה כנגד כוחות הביטחון ומערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל, אשר מגיעה ישירות מלשכת ראש הממשלה".
צייצנים אנונימיים יותר הגיבו אף הם לדבריה של אור. קבוצת "מהפך ישראלי" כתבה: "הכרזת העצמאות הייתה הטקסט המייסד, הדברים של דיצה אור הערב בערוץ 12 הם הטקסט המסיים. עם טירוף כזה אי אפשר להמשיך יחד. מפה יהודה וישראל, ושכל אחד ילך בדרכו".
הצייצנית חגית פרידמן השתלחה באור וכתבה: "כמה רוע וטיפשות יש באישה המטומטמת הזאת. האישה הזאת חייבת לשבת בכלא". לכך הוסיף המשתמש רונן פלד: "מדובר בדברי בלע, מעוררי בחילה וגועל נפש. ולא, היא לא הזכירה את בניו של נתניהו".
מנגד, אור זכתה גם לסינגור. הצייצן, דביר לוגר, הביא את דבריו מהיום של הפעיל החברתי יאיא פינק, בו הוא מציע לכל ח"כ ושר שמתנגד לעסקת החטופים להציע את בנו לשבי חמאס במקום החטופים החיים בעזה. "הדברים של דיצה אור הפריעו לכם? שעתיים לפני כן הדברים האלה (של יאיא פינק) נכתבו וקיבלו מאות לייקים. לא ראיתי זעזוע עמוק", ציין לוגר.
"אם קוראים לך צנגאוקר, כנראה שמותר לך לומר ולעשות הכל. אבל אם קוראים לך דיצה אור, עדיף שתסתמי את הפה...", הטיח צייצן בעל הכינוי ג'ק ראסל.
מקשת נמסר: "אנו מצטרפים להסתייגויות הנחרצות של המגישים יאיר שרקי, אברי גלעד ושלושת חברי הפאנל דדי שמחי, קסניה סבטלובה ואביר קארה, מהדברים שבחרה דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, להגיד בשידור החי הלילה."
יאיר שרקי כתב לאחר השידור: "הדברים שנאמרו הם לא חלק מגבולות השיח שאנחנו מבקשים לאפשר. לא ידענו שהיא תגיד את הדברים. הופתענו בשידור חי. כיוון שמדובר באמא של חטוף נתנו לה להשלים משפט לפני שעצרנו והסתייגנו מהדברים בתוקף. על אף שאנחנו לא מסוגלים לשפוט את כאבה של דיצה, בדיעבד, ראוי היה לעצור את השיח הזה מוקדם יותר. מתפללים לשובם של כל החטופים במהרה."
אברי גלעד כתב: "אירחנו הערב, שרקי ואני, את דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור. היא באה אלינו אחרי שיחה ארוכה עם ראש הממשלה. רצינו לדעת מה שמעה, מה נאמר, מה הובטח. דיצה כבר הייתה אורחת שלנו בעבר ואצלנו היא נחשבת למרואיינת נעימה, בהירה, מנומקת. לפני התוכנית דיצה אמרה לי שהיא מבקשת שתי דקות כדי לדבר אל סינואר. יש לה הצעה בשבילו.. והנה בשידור אני מאפשר לה לפנות לסינואר ואז היא מציעה הצעה נוראית לא היינו מוכנים לתפנית כזאת בראיון. התקשתי להאמין שזה מה שאני שומע. האינסטינקט הראשון שלי כמארח היה לעצור את הדיבור הזה. אבל אז קפץ גם האינסטינקט השני העכשווי שלא עוצרים ולא מתערבים בדבריהם של הורים שכולים והורי חטופים. יש להם אוטונומיה לומר כמעט כל מה שעולה על דעתם. מיד כשסיימה את הרעיון הבלתי מוצלח הזה, הסתייגנו גם שרקי וגם אני פעמים אחדות מהדברים הקשים, הצענו לה לחזור בה, הבענו את מורת רוחנו והצטערנו שדברים כאלה נשמעו על הבמה שלנו."
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    צודקת 100% איך לא התפטרו הלוזרים עדיין?
    י 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דם על הידיים
    סגור
  • 6.
    תשלחי את הבנים של ביבי במקום החטופים (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    שרקי יא אפס פחדן !! (ל"ת)
    תותחית על !!! 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    צבועים כולם ! (ל"ת)
    אסף 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • נו, הנשים עם המגדלים על הראש
    אבריימל'ה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    4 2
    נו, אותן נשים מהציונות הדתית כמו סון הר מלך-מגזר שבטוח שהוא יודע הכול-אני קורא להם מפא"י עם כיפה. נוקשים, שלוקחים לעצמם הרבה יותר על חשבון החלשים ביותר בשל כוח פוליטי לא פרופרציונלי, יהירים ואטומים.
    סגור
  • 3.
    מה כולם בשוק??
    לינדה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    היא ובעלה שני ביוביסטים מגעילים, גם נראים דתים קיצוניים...
    סגור
  • איזו תגובה מטומטמת
    דבורה עוקצת 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להקשיב לתוכן ולשאול האם הוא נכון מסתכלים על בד שיש מעל הראש ומזה מסיקים מסקנות. איבדתם את השכל הישר. איכס
    סגור
  • 2.
    גדולה מהחיים.
    חני 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צודקת. אלו בגדו בעם
    סגור
  • 1.
    אוי אוי אוי (ל"ת)
    אוי אוי אוי 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מתעלמים מהעובדות
    דבורה 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הילדים האלו היו יושבים בשבי הדרג הצבאי מזמן היה מפרק את עזה. זו האמת, והיא צודקת בעל מילה שחה. בושה לאן הגענו. אין מה ללכת יותר לצבא
    סגור