תקשורת ומדיה

ההקלטות של מנכ"לית חדשות 13 נחשפות: "עיתונאים לא טובים"

בתיעוד חדש שהופץ בתקשורת ניתן לשמוע את יוליה שמאלוב ברקוביץ' מתלוננת על עובדי הערוץ וטוענת כי הם נוטים לצדה השמאלי של המפה הפוליטית. בשיחה היא שואלת מדוע מתמקדים בסיקורי המחאות וטוענת שצריך לפרסם תחקיר גם נגד בני גנץ. תגובת חדשות 13: "אין בקלטות שום חשיפה חדשה מלבד הצורך להמשיך במסע ההכפשות המתוזמן של מאבק ועד עובדים ותו לא"
מערכת ice |  5
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום פלאש 90/ משה שי, מערכת אייס)
הסערה סביב מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ לתפקיד המנכ"לית של חדשות 13 לא מפסיקה. אחרי שפורסם כי הגיעה בזמן הקלטת התוכנית של רביב דרוקר והתווכחה עם כתבים, ועל רק ההליך המשפטי שעודו מתקיים בבית המשפט, היום (רביעי) פורסמו הקלטות חדשות בהן נשמע קולה כשהיא מדברת על נושאים שונים שקשורים לערוץ. תוכן הקלטות אלו הופץ במכתב, אך כעת למעשה ניתן לשמוע את הדברים נאמרים לראשונה בקולה. 
ההקלטות, שפורסמו באתר וואלה, חושפות את דעותיה של שמאלוב ברקוביץ' על סיקור "המחאות". הכוונה היא להפגנות נגד ראש הממשלה, אך לא ברור אם היא מתכוונת להפגנות שהתקיימו לפני שנה או לאלו שמתקיימות כעת בדרישה לשחרור החטופים. בשיחה זו נשמעת ברקוביץ' כשהיא מתארת את התקשורת בתור "אני ממשלה". לאחר מכן המשיכה ואמרה: "אני לא בעד ביבי, אני לא נגד ביבי. מי שטוב למדינת ישראל, הוא צריך להיות". 
"לא יכול להיות שבמשך שנה רשת וקשת משדרים לא את המחאה, מחאה, מחאה, ברור שיש פה אג'נדה!" אמרה בשיחה שהודלפה. בשיחה אחרת, שנערכה שבועות ספורים לפני הסערה סביב ההחלטה להוריד את תכנית "אזור מלחמה" של דרוקר, אמרה ברקוביץ' כי בערוץ יש הרבה עיתונאים לא טובים. עוד התלוננה כי דרוקר אף פעם לא מפרסם תחקירים על גנץ.
תכנית המקור, אותה מגיש דרוקר, אכן פרסמה תחקיר על גנץ בעבר, דבר שאיש שיחה של שמאלוב ברקוביץ' ניסה להגיד לה, אך היא לא הסכימה עמו. "עושים רק על צד אחד", התלוננה. "הערוץ שאני אהיה בו - יהיה גם זה, גם זה. זה מה שיהיה!" הקרב על עתיד הערוץ עדיין מתרחש, ומחר צפוי להתקיים עוד דיון בבג"ץ בנושא. 
תגובת חדשות 13: "ראשית, עיתונות הוגנת ומאוזנת מבקשת תגובה לפני הפרסום ולא אחרי הפרסום. אין בקלטות שום חשיפה חדשה מלבד הצורך להמשיך במסע ההכפשות המתוזמן של מאבק ועד עובדים ותו לא. הקלטות ערוכות באופן מגמתי וללא פרסום כל השיחה. לדוגמא: בקטע שנקטע ולא פורסם במלואו. הציטוט המלא של מנכ"לית החדשות יוליה שמאלוב ברקוביץ הוא: "יש מלא עיתונאים טובים ברשת". באופן מגמתי פורסם: "יש מלא עיתונאים ו...שלוש נקודות."
עיתונות הוגנת הדוגלת בחופש הביטוי מפרסמת את כל המשפט המלא ולא שלוש נקודות. ה"אני מאמין" המקצועי של מנכ"לית החדשות פורסם גם במכתב אישי שנשלח לעובדים המדבר על כך שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מגוון, מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה. תוך שמירה על האתיקה העיתונאית וחופש הביטוי"
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יולי התותחית, אל תיראי ואל תיחתי (ל"ת)
    שגיא 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    בצדק ! (ל"ת)
    אסף 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    הגברת לא מהמיליה של אודי וחבר מרעיו והם אינם מכילים זאת
    רוני 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קצת הרגשה של גזענות כלפי יוליה מצד הכתבים הוותיקים בערוץ 13, ילידת אוזבקיסטן לא צברית ועוד ועוד שאפשר לומר לכאורה,לא?
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד
    ציקי 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אולי בעזרתה נקבל חמש אחוז איזון
    סגור
  • 1.
    משפחת אדמס
    זאב 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתנהגת וניראת כמו מורטישה
    סגור