תקשורת ומדיה

אליהו יוסיאן: "טעות שלא הגבנו בתוקפנות רבה על מתקפת הטילים של איראן"

אליהו יוסיאן, מומחה לענייני איראן אומר בריאיון ל-ice: "היינו צריכים להגיב בתוקפנות רבה ולקחת אחריות כי המשטר האיראני שינה מדיניות באופן חד וברור ושיגר מאות טילים וכטב"מים וגם לקח על זה אחריות. זה היה שובר את מאזן ההרתעה במזרח התיכון ומשנה תמונת מצב מקצה לקצה"
דוד זולדן |  1
אליהו יוסיאן, מומחה לענייני איראן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מסך קשת 12)
אליהו יוסאן, זוכה בפרס ביטחון ישראל על פועלו במסגרת יחידה 8200, ממשיך לתת את הטון באולפנים ולחרוך את הרשתות. מאז פרץ לתודעה הציבורית וכבש את ההמונים בצורת הסתכלותו הייחודית על המזרח התיכון הוא הפך לאליל רשת ובריאיון ל-ice הוא מתייחס לאירועים הדרמטיים השבוע סביב ניסיון חיסול טראמפ על רקע הבחירות בארה"ב והמלחמה בעזה וסוגר חשבון עם ארץ נהדרת.
האם אחרי מתקפת איראן על ישראל היינו צריכים להגיב באותו הרגע או שנתניהו עשה חכם שלא גרר את האזור למלחמה רב זירתית שהיתה מקשה על ישראל להתמודד בכמה חזיתות עזה חיזבאללה, חותים ואיראן?
"במובן האופרטיבי יש כאן שאלה שצה"ל צריך לשאול לגבי כמות האמל"ח. האם היה לנו מספיק אמל"ח למלחמה ואם לא היה לנו מספיק אמל"ח אסור לנו להגיב בצורה עוצמתית יותר כי יכול להיות שהיינו מתדרדרים לאירוע זירתי ללא אמל"ח אבל אם כן היה אמל"ח. לדעתי היינו צריכים להגיב בתוקפנות רבה ובמיוחד לקחת אחריות כי המשטר האיראני שינה מדיניות באופן חד וברור ושיגר מאות טילים וכטב"מים וגם לקח על זה אחריות. זה שובר את מאזן ההרתעה במזרח התיכון ומשנה תמונת מצב מקצה לקצה". 
האם אתה אוהב את הדמות שלך בארץ נהדרת?
"מצד אחד רואים שהשקיעו באירוע ועברו על פודקאסטים שלי ועשו עבודת מודיעין איכותית והשתמשו באוצר המילים שלי ומצד שני הגזימו והקצינו בעמדות שלי וזה אירוע אחר. התוכן של ארץ נהדרת הוא לפעמים מוגזם וקיצוני".
 
איך זה לקום בוקר אחד ולהבין שאתה כבר לא אלמוני? אנשים מזהים אותך ברחוב ועוצרים אותך לסלפי?

"זה אירוע אחר לגמרי, לצאת מאחורי הקלעים ולא להיות אלמוני ומצד אחד זה כייף ואין מה להסתיר עם כל החום והאהבה והאהדה של העם אני מעריך מאוד. מצד שני יש לזה משקל כבד מאוד. ברגע שהעם עוקב אחרי העמדות שלי זה נותן משנה תוקף לכל אמרה ואמרה שלי אז גם לזה יש השלכות ואחריות כבדה מאוד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מילים
    יוסי 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אליהו יוסיאן. אתה פשוט מדהים, מעניין, מרתק כייף להקשיב לתוכניות איתך יישר כח אלוף
    סגור