תקשורת ומדיה

מנכ"לית חדשות 13 מגיבה לראשונה לטענות: זה המהלך נגד העובדים

לאחר שהוגשה עתירה לבג"ץ בנוגע למינוי מנכ"לית חדשות 13 מטעם ארגון העיתונאים וועד עובדי חברת חדשות, השבוע תוגש תשובה מפורטת השוללת את טענות עובדי הערוץ. מדובר במענה מפורט אשר יוגש מטעם חדשות 13, המתייחס לכלל הטענות שהוצגו נגד יוליה שמאלוב ברקוביץ'

מערכת ice | 
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום פלאש 90/ משה שי, מערכת אייס)
לאחר שארגון העיתונאים וועד עובדי חברת חדשות 13 מיהרו להגיש עתירה לבג"ץ בנוגע למינוי שעליו אחראים חברי הדירקטוריון, היום (שלישי) נודע כי ביום חמישי הקרוב תוגש תשובה מפורטת השוללת את העתירה בבג"צ ונותנת מענה מפורט לכלל הטענות מטעם חדשות 13. את חדשות 13 מייצגים בתיק משרד דרור מנצ׳ל וינשטיין עורכי דין ומשרד פישר ושות' עורכי דין.
כידוע, מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' עורר הד תקשורתי וציבורי רחב. עובדי חברת החדשות, אשר מתנגדים למינוי מנכ"לית חדשות 13, הקפידו להסביר בדרכים שונות, הן בסדרת ציוצים ברשת החברתית X והן בקיום ראיונות בכלי תקשורת שונים, כי מדובר במינוי בעייתי, נוכח העובדה כי לשמאלוב ברקוביץ' אין רקע בתחום התקשורת. לצד זאת, ציינו עובדי חברת החדשות כי מדובר בפוליטיקאית, ואלו חוששים כי הדבר יהווה סכנה לחופש העיתונות של הערוץ. 
כזכור, מוקדם יותר היום (שלישי) פורסם כי בעקבות צירופה של המנכ"לית לקבוצה של חמ"ל חדשות 13, מיהרו העובדים להעתיק באופן זמני את כלל פעילות הקבוצה לפורום חלופי, בו יפעלו עיתונאים ומנהלים מקצועיים בלבד.
בהודעה שנשלחה לעובדי חברת החדשות, נכתב: "קבוצת החמ"ל בחדשות 13 מיועדת כידוע לעבודה מקצועית ולשימוש עיתונאים בלבד. בעקבות צירופה של מנכ"לית בלתי כשירה לפורום זה, העוסק בענייני תוכן רגישים, ניאלץ להעביר לעת עתה את שליחת הידיעות החדשותיות לפורום אחר. הוועד מנחה את העובדים שלא להשתמש בקבוצה זו עד להודעה חדשה, ובמקומה להצטרף לקבוצת החמ"ל החלופית באמצעות הקישור שלהלן". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה