תקשורת ומדיה

רעידת אדמה בערוץ 13: אלו העיתונאים שחתמו על המכתב נגד המינוי

על רקע מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד מנכ"לית חברת חדשות 13, מיהרו עיתונאי הערוץ להביע את התנגדותם לאותו מהלך על ידי שליחת מכתב לחברי הדירקטוריון. בין החתומים על המכתב ששוגר לחברי הדירקטוריון; הילה קורח, אביעד גליקמן, חזי סימנטוב ואודי סגל

מערכת ice |  3
חדשות 13 (צילום מסך רשת 13)
לאחר שנודע שדירקטוריון ערוץ 13 החליט על מינויה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', מנכ"לית רשות השנייה ולשעבר, חברת כנסת במפלגת "קדימה", לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות, רבים מיהרו להתנגד לאותו מהלך.
לא מעט עיתונאים ועיתונאיות מוכרים החלו לפעול נגד מינויה של שמאלוב ברקוביץ', זאת בשל הטענות סביב פעילותה הפוליטית בכנסת ובשל קרבתה למפלגת הליכוד. במכתב ששלחו שלל עיתונאי ערוץ 13 לחברי הדירקטוריון של חברת החדשות, צוין כי אלו מתנגדים נחרצות לאותו מהלך, בשל מספר סיבות שונות. 
"אנו, עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13, מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל", כך נכתב בתחילת המכתב. 
עוד צוין במכתב שנשלח לדירקטוריון חברת החדשות, כי "ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה – הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה על ידי שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".
בין החתומים על המכתב, ניתן להבחין באביעד גליקמן, כתב המשפט של הערוץ, אודי סגל, מגיש המהדורה המרכזית, אור הלר, כתב המשפט של חברת החדשות, הילה קורח, מגישת המהדורה המרכזית, חזי סימנטוב, ראש דסק ערבים וחן זנדר, כתבת התחבורה של הערוץ. 
לצד זאת, פורסם כי אנשי התקשורת הבכירים אשר לא חתמו על אותו מכתב הם אבישי בן חיים, כתב ופרשן לענייני חרדים בחדשות 13, נטעלי שם טוב, מגישת החדשות של הערוץ ואלי סניור, ראש דסק הפלילים של הערוץ.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    "גיבורים" כתבו מכתה התפטרות ולכו הביתה. יש מחליף לכל אח (ל"ת)
    סיוון 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    התנגדות העובדים מראה שהמינוי נכון. הם מ-פ-ח-ד-י-ם (ל"ת)
    דני 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 1.
    מדינת בננות
    זאב 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ערוצי התיקשות לאט לאט יהפכו לשופרות .כיאה למדינת בננות. בושה בטשה בושה
    סגור