תקשורת ומדיה

אביגדור קהלני נגד אחים לנשק: "כשאני לחמתי הם עוד לא היו ביצית"

אביגדור קהלני תקף את חברי ארגון "אחים לנשק", לאחר שהכריזו על סרבנות בתקופת הרפורמה המשפטית. אביגדור קהלני: "הדבר הזה מוציא אותי מדעתי. אין סירובים מבחינתי. זה האסון הכי גדול של מדינת ישראל, שמישהו אומר אני לא מתייצב. אחים לנשק היא תופעה שתעלם"
מערכת ice |  3
אביגדור קהלני ב"פגוש את העיתונות" (צילום חדשות 12)
בקטע צפייה מיוחד שהפך לוויראלי ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), אותו פרסם הטייס שי קלך, אביגדור קהלני, איש צבא והשר לביטחון פנים לשעבר של מדינת ישראל, מתח ביקורת חריפה על התנהלות חברי ארגון "אחים לנשק" אשר בימים שלפני אירועי ה-7 באוקטובר איימו בסרבנות כפעולה מתנגדת למימוש הרפורמה המשפטית. 
"כשאני לחמתי על קיומה של המדינה ולחמו איתי כל הדור שלי, החברים שלי ששוכבים בבתי הקברות, מרביתם, הם עוד לא היו ביצית", כך אמר קהלני על ארגון "אחים לנשק". "אנחנו לחמנו כדי שהם ייוולדו למדינה בטוחה. היום, יש לנו 'אל תשליכני לעת זקנה'. כשאני מגיע לגילי, כשכבר הנשק הוא... פתאום הם מפקירים אותי לגורלי ואומרים אנחנו נסרב".
קהלני המשיך לתקוף את חברי הארגון, אשר לקחו חלק במחאות הענק נגד הרפורמה המשפטית ובמהלך אותה תקופה קראו לסרבנות כפעולה מתנגדת למהלך של הממשלה בזמנו.  "כל הזמן אומרים דמוקרטיה דמוקרטיה, מה זה דמוקרטיה? דמוקרטיה זה לקבל את חוקי הדמוקרטיה. אפשר להתנגד, אפשר להפיל את הממשלה, אפשר להחליף ממשלות. אפשר לעשות הכל, זה בסדר להפגין. אבל לסרב לאחוז בנשק?!". 
 
בהמשך הריאיון, הדגיש קהלני כי צה"ל ומדינת ישראל השקיעו כסף רב במשרתי המילואים. לטענתו הקריאה לסרבנות כפעולה מתנגדת למימוש הרפורמה המשפטית שאותה קדמה הממשלה בזמנו, אינו ראוי.
"הדבר הזה מוציא אותי מדעתי. אין סירובים מבחינתי. אתה רוצה להחליף ממשלה? תעשה הפגנות, תעשה כל מה שאתה רוצה. אבל לבוא ולהגיד שאתה לא מתכוון לשמור עליי? על הדור שלי, על הילדים שלי, על הנכדים שלי? בגלל שמישהו לא מוצא חן בעיניך? זה דבר ששבר מבחינתי, שבר את כל הכללים של המוסכמות שהיו. זה האסון הכי גדול של מדינת ישראל, שמישהו אומר אני לא מתייצב. אחים לנשק היא תופעה שתעלם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחים לנזק. "הצילו את המדינה" מקומם בכלא על הסרבנות (ל"ת)
    עודד 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    מלים כדרבנות
    אנגליקה 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחים לנזק די לסרבנות
    סגור
  • 1.
    אביגדור קהלני יותר מצודק. הוענקו לו שתי אותות..אות
    דניאל 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המופת במלחמת ששת הימים ואות הגבורה במלחמת יום כיפור דרך אגב במלחמת יום כיפור קהלני הציל אותי ואת הגדוד שלי שכבר היה מרוסק מפורר ומפוזר מהטנקים הסורים..ולמעשה קווי ההגנה קרסו
    סגור