תקשורת ומדיה

הקמפיין שמעודד חרדים להתגייס - והביקורת: "סיבוב שלם על הסתה"

חוק הגיוס עורר סערה בחברה הישראלית, כאשר בגרסתו האחרונה הוא פוטר חרדים מגיוס כללי לצה"ל, אך מעמיס את הנטל על מי שכן בחר לשרת. לאחרונה הופץ קמפיין שציין שמות נופלים המקושרים למכינות דתיות, אך ראשי המכינות השיבו בתגובה: "הפרסום אינו על דעתנו"
מערכת ice | 
הציבור החרדי מתגייס לצבא (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
לאחרונה נשמעת ביקורת קשה בנוגע לציבור החרדי, כשברקע נמצא חוק הגיוס, שפוטר את החרדים מגיוס לצה"ל אך מגביר את הנטל על אלו שכן בוחרים להתגייס. בעקבות כך, הופץ קמפיין שהופיע בעלוני שבת בעיתונים המיועדים לציבור הדתי, הקורא לגיוס חרדים ושוויון בנטל, אלא שיש מי שרואה בדבר "מעשה לא ראוי".
כחלק מהקמפיין, מופיעים שמות של בני ישבות ומכינות בציונות הדתית אשר נפלו בלחימה ברצועת עזה. אחת מהישבות שהוזכרה היא ישיבת ההסדר ירוחם, אך הרבנים שמנהלים אותה הספיקו לצאת בהצהרה נגדית: "נעשה שימוש בשמה של הישיבה ובזיכרון תלמידנו היקרים. הפרסום אינו על דעתנו".

מתוך עלון השבת "שבתון"
בתגובה לקמפיין, יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן אמר: "אלו אותם אנשים שלפני שניה קראו לקואליציה ולציונות הדתית "סרטן" ו"משתמטים", והאשימו את מתיישבי יהודה שומרון שבגלל ההגנה עליהם לא היו כוחות להגן על בארי וכפר עזה, וכבר עשו סיבוב שלם על הסתה בעד הרל"ב, נגד הרפורמה, נגד החרדים, נגד מכינת עלי, נגד המחיצות בכיפור ועכשיו הגיוס".

המודעה המזויפת שפורסמה תחת ארגון "אחים לנשק"
כמו כן, פורסמה מודעה נוספת של ארגון "אחים לנשק", אך גורמים מטעמם הבהירו כי אין להם כלל קשר לפרסום, והסבירו: "עצוב לנו שגורמים פלגניים, שחרדים מהאיחוי ומהריפוי עליו אנחנו עמלים, מפיצים אותה לכל עבר בחוסר אחריות. מאז השבת השחורה אחים ואחיות לנשק פועלים ללא מורא למען אחדות בעם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה