בארץ

מבצע "דלתות שמיים": צה"ל השלים את ההיערכות לקבלת החטופים

עסקת החטופים המפוקפקת עם ארגון הטרור חמאס עדיין לא הגיעה לשלב הקריטי שלה, הצפוי לקרות בשעה 16:00 עם שחרור החטופים הראשונים על ידי חמאס. בצה"ל השלימו את ההיערכות לתהליך קבלתם
מערכת ice | 
מודעות החטופים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בצה"ל ובמשטרת ישראל השלימו בשעות האחרונות את ההיערכות למבצע "דלתות שמיים", המבצע שניתן לתהליך קבלת החטופים על פי העסקה שנרקמה בין ישראל לחמאס, בתיווכם של ארצות הברית ונציגים מקטאר.
כאמור, בשעה 16:00 צפויים להתקבל על ידי כוחות הביטחון 13 החטופים הראשונים, לפי תהליך השחרור עליו הוסכם. בתמורה ישראל התחייבה לשחרור שלושים אסירים, שלושה על כל חטוף ישראלי ובשירות בתי הסוהר כבר העבירו את האסירים שצפויים להשתחרר ממספר בתי כלא, לבית הסוהר עופר.
טייסי המסוקים בהם יועברו החטופים שישוחררו לנקודות בהן יפגשו את משפחותיהם החלו כבר את תנועתם לכיוון. "עם כל ההצלחות שחווינו בדרך, היום זה תחילת האור בקצה המנהרה", אמר סא"ל י', מפקד טייסת 118, "יש לנו זכות גדולה להיות פה ברגע המשמעותי הזה. אנחנו כולנו עושים את זה יחד".
בצה"ל מבקשים מהציבור להיאזר בסבלנות ולא לפרסם את שמותיהם, עד לקבלת הודעה רשמית שתצא לציבור בסיום התהליך ולכבד את פרטיות המשפחות. בארבעת ימי ההפוגה עליהם הוסכם בין ישראל וחמאס צפויים להשתחרר כ-50 חטופים ישראליים, עם אפשרות להארכת הסיכום ביומיים נוספים, בהם ישוחררו בכל יום 10 חטופים ישראלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה