בארץ

חרבות ברזל, היום ה-48: צה"ל תוקף בעזה, אזעקות בצפון הארץ

מעל 13,000 פגזים לעבר מטרות חמאס וגא"פ, מאות מחבלים חוסלו, וחוליות נ"ט סוכלו בדרכן לבצע ירי על צה"ל. בסביבות השעה 6:15, נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. ללא דיווחים על נפילות. קטאר מאשרת: הפסקת האש תחל מחר ב-7:00, בשלב הראשון ישוחררו 13 ישראלים חטופים
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צה"ל, פלאש 90/ אייל מרגולין)
בצל השלמת עסקת החטופים, צה"ל ממשיך להתקרב להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. יומה ה-48 של המלחמה בעזה (חמישי) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, אבל כעת על הפרק עסקת חילופי השבויים שסוכמה בין הצדדים ותביא להפוגה בלחימה, אלא אם יהיו שינויים של הרגע האחרון.
במפתיע ובניגוד לכמעט כל ימי המלחמה, בסביבות השעה 6:15, נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. ללא דיווחים על נפילות בשלב זה. קטאר מאשרת: "הפסקת אש ותחילת שחרור החטופים והאסירים נדחו ליום שישי בעקבות חילוקי דעות אחרונים בין הצדדים".

מעל 13,000 פגזים לעבר מטרות חמאס וגא"פ, מאות מחבלים חוסלו, וחוליות נ"ט סוכלו בדרכן לבצע ירי על צה"ל. חטיבה 454, המתכללת את האש האווירית והארטילרית של אוגדה 252, פועלת מזה חודש במרחב העיר עזה. החטיבה העניקה סיוע אש לכוחות האוגדה הנלחמת במרחב בית חנון וג'אבליה. כמו גם, הפעילה אש אווירית בעזרת מטוסי קרב וכלי טיס נוספים ואש ארטילרית, הכוללת עשרות תותחי 155 מ"מ ומשגרי רומ"ח. 
האש היוותה עמוד ענן לכוחות מתמרנים בשטח ומנעה ניסיונות ירי נ"ט וצליפה לעבר כוחותינו. החטיבה הייתה אחראית על מספר הצלחות מבצעיות משמעותיות ועל חיסול מחבלים רבים, מהאוויר ומהיבשה, בעזרת סיוע אווירי וארטילרי, תוך שיתוף פעולה צמוד עם הכוחות.
צה"ל פתח הלילה במבצע מעצרים נרחב של פעילי טרור בדגש על אנדי חמאס בטובאס, מחנה פליטים בלאטה בשכם, יעבד מדרום לג'נין, מחנה אל ערוב מצפון לחברון, עזון בגזרת קלקיליה, גזרת רמאללה. במהלך הלילה ביצעו חיל האוויר וסוללות הארטילריה התקפות נרחבות בדרום רצועת עזה בדגש על יעדי טרור בעיר חאן יונס. הפלסטינים דיווחו על הרוגים.
דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אדריאן ווטסון עדכנה כי הצדדים המעורבים במהלך דנים ב"פרטים לוגיסטיים אחרונים". לדבריה, "אסור להשאיר שום דבר ליד המקרה כשהם יתחילו לחזור הביתה. אנו מקווים שיישום ההסדר יתחיל ביום שישי בבוקר".
07:55 - קטאר מודיעה: הכרזה על מועד הפסקת האש תימסר בשעות הקרובות.

08:59 - ירי רקטות וטילים: סאסא, שלומי, בצת ,ערב אל עראמשה
10:16 - ירי טילים ורקטות: יראון, כרם בן זומרה, דלתון, ברעם, ספסופה, צבעון, סאסא, קדיתא, ריחאנייה והאור הגנוז.
10:44 - בצה"ל מעריכים: לפחות 30 שיגורים בוצעו במטח האחרון לעבר יישובי הגליל העליון. ממד"א נמסר כי לפי שעה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
11:08 ​-  ירי טילים ורקטות: מרגליות
11:34 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כיסופים שבעוטף עזה, לא דווח על נפגעים או על נזק.
13:00 אזעקות נשמעו ביישוב מרגליות שבגבול הצפון, לא דווח על נפגעים או נזק.
13:01 אזעקות נשמעו בקרית שמונה ובמנרה שבצפון, בהמשך לירי המסיבי יחסית מדרום לבנון במהלך היום. לא דווח על נפילות או נפגעים.
13:45 עיריית שדרות פרסמה כי גופת מחבל חמאס אותרה בין הריסות תחנת המשטרה בעיר שהושמדה לאחר שמחבלי החמאס השתלטו עליה ביום ה-7 באוקטובר.

צילום: דוברות עיריית שדרות
14:27 אזעקה נשמעת ביישוב שלומי שבגבול לבנון. לפי שעה, לא דווח על נפגעים או נפילות.
14:45 דובר צה"ל אישר באופן רשמי כי כוחות הביטחון עצרו את מנהל בית החולים שיפא בעזה, בשל פעילות הטרור שהתקיימה בו תחת ניהולו, והוא הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.
בצה"ל מסרו כי "לאחר הטבח שביצע ארגון הטרור חמאס ב7.10, הארגון השתמש בבית החולים כמקלט עבור מחבליו ואף לקח לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. דו"ח פתלוגי אישר כי רצח רב"ט נועה מרציאנו אירע בשטח בית החולים".
14:50 פעילי טרור המכנים עצמם "גדוד אל-עיאש" בצפון השומרון, טוען ששיגר רקטה לעבר היישוב שקד. בסרטון שפרסמו פעילי הטרור באמת נראית רקטה קטנה משוגרת ממתקן מאולתר, אך לאחר יציאתה נראה כי השיגור כשל והרקטה נפלה מטרים ספורים למקום השיגור.
16:14: דובר משרד החוץ הקטארי מעדכן: הפוגה הומניטרית תחל מחר בשעה 7:00, הקבוצה הראשונה של האנשים תימסר בשעה 16:00 כולם יחד, מדובר ב-13 חטופים ששמותיהם הועברו לישראל, בסה"כ ישוחררו 50 חטופים בארבע פעימות,  היה חסר מנגנון ביצוע להסכם וזה הושלם בשעות האחרונות.
16:45: לשכת ראש הממשלה הודיעה: ישראל מאשרת שהתקבלה רשימת שמות ראשונית. הממונים בודקים את פרטי הרשימה ועומדים ברגעים אלה בקשר עם כלל המשפחות.
17:30: ישראל מסרה הודעות לכל המשפחות שיקיריהן ישוחררו בעסקה, וגם לאלה שלא
הגורמים.
18:00: על סמך גורמים המעורים בפרטי העסקה, 13 החטופים הצפויים להשתחרר מחר יכללו: 4 ילדים (ביניהם שני אחים). 3 אמהות. סבתא של הילדים האחים. 5 קשישותדיווח של מואב ורדי.
20:20 דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה: "לפנינו ימים קשים של שמחה מהולה בעצב, חמאס מתמחה בטרור פסיכולוגי, אל תפיצו שמועות, אנחנו נדווח רק כשהפרטים יאומתו, הכוחות ישארו בקו הפסקת האש שנמצא בתוך רצועת עזה ויוכלו לנוע שם, אנחנו הולכים למסע ארוך, יש לנו מטרות להשיג - לפרק את חמאס, להשיב את החטופים הביתה ולייצר הרתעה באזור. אנחנו נכנסים לשלב תחום בזמן, אם יקרה, כדי להשיב חטופים הביתה ואח״כ נמשיך בלחימה. מיפינו את הכל בבית החולים שיפא, נשמיד את המנהרות. כל תשתיות הטרור יושמדו. אחרי שהשמדנו - אין לנו צורך לשהות שם."
לגבי לבנון הוסיף הגרי: "אנחנו לא תוקפים בלבנון בלי שיש איומים. נגיב לכל איום לשטחנו"
21:30 אחרי יותר משש שעות של שקט, אזעקה נשמעת בקיבוץ משגב שבגליל העליון.
21:53 רשת אל-מיאדין הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, מדווחת כי טילים שוגרו לעבר ישראל בהתייחסות כנראה לאזעקה שהופעלה לפני זמן קצר במשגב עם. לפי הדיווח, ישראל תוקפת בתגובה בכמה מוקדים בדרום לבנון.

21:55 הפלסטינים מדווחים על 11 הרוגים בתקיפה שבה נפגעו שתי מכוניות במהלך נסיעה במחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. במקביל, משרד הבריאות בעזה, שנתון לשליטת חמאס, טוען כי "ישראל מנסה לנצל את השעות שלפני ההפוגה כדי להרוג מספר רב של פלסטינים".
בעזה מדווחים בשעות האחרונות על מתקפות נוספות שצה"ל ביצע לכאורה, ובין היתר נטען כי בסביבות 30 בני אדם נהרגו ועוד כ-90 נפצעו בתקיפה שבה נפגע בית ספר של האו"ם בג'באליה שבצפון הרצועה. לפי דיווח נוסף, בבית החולים האינדונזי, גם כן בצפון הרצועה, הגנרטור ששימש את המקום עלה באש "בגלל תקיפה אווירית".

22:05 צה"ל הודיע, ערב הפסקת האש שתיכנס מחר לתוקף, כי חיסל את עמר אבו ג'אללה, מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון. "עמר אבו ג'אללה היה בכיר בכוח הימי, ומעורב מתחילת הלחימה בשילוח מספר פיגועים ימיים שסוכלו על ידי כוחותינו", נמסר.
לפי דובר צה"ל החיסול בוצע בהכוונה מודיעינית של זרוע הים, אמ"ן ושב"כ. עוד נמסר כי בהכוונת מספן המודיעין של זרוע הים אותרו והושמדו מחסני אמצעי לחימה, אתרי מנהור בקרבת החוף, מוצבי אימונים ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.
22:14 על פי דיווח של עמיחי שטיין, בהקשר לשחרור התאילנדים: מחר, תתקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת של משרד החוץ התאילנדי בשעה 06:40. במקביל סגן שר החוץ האיראני נמצא בבנגקוק
22:39 בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", שמזוהה עם קטאר שתיווכה בעסקה בין ישראל לחמאס, מובאים פרטים נוספים על הליך הוצאתה לפועל מחר: המקור המצרי ששוחח עם העיתון אמר כי בצד המצרי של מעבר רפיח יהיו גורמי ביטחון מישראל לצד בכירים ביטחוניים מצריים ונציגי הסהר האדום והצלב האדום. שם אמורים הבכירים הישראלים לקבל את החטופים שישוחררו, ולאחר מכן הם יטוסו לישראל מנמל התעופה אל-עריש.
חמאס, כך דווח, התעקש לא לאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר את החטופים שיישארו בשבי ולא נכללים בעסקה, "אך יבהיר את מצבם והטיפול בהם". לדברי הגורם המצרי, "להתנגדות (כלומר חמאס) יש גישה שלפיה כל מידע על האסירים הצבאיים ישראל צריכה לשלם עליו מחיר".
בנוגע לשחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל – נשים וקטינים שהורשעו בעבירות ביטחוניות אך לא ברצח – דווח ב"אל-ערבי אל-גדיד" כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע לירושלים ומשימתה תהיה לקבל את האסירים המשוחררים ולדאוג לעמידה ברשימת השמות שהציגה ישראל למתווכים ושחמאס אישר. התהליך הזה, צוין, יתקיים בנוכחות נציגי הסהר האדום והצלב האדום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תרשו לי להתנבא
    אל נאבי 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהגיד שאם וכאשר החטופים יחזרו החמאס יתקין בתוך הרכב שלהם פצצות וזה יהיה פיגוע ראווה שיכלול גם בין ההרוגים והפצועים חיילי צה"ל וכוחות ביטחון ואזרחיים ישראלים. החמאס זה ארגון טרור רצחני - יושב בראשו ג'וקר שנהנה מרצח כאילו זה היה תוכנית ראליטי ממכרת. אנחנו היהודים תמימים בני תמימים. ומי שלא תמים - סותמים לו את הפה וקוראים לו משוגע/משיחיסט/כינוי גנאי אחר. כשלמעשה מי שמכנה את הלא תמימים הם בעצמם משוגעים/משיחיסטיים/אמוניים/כינוי גנאי אחר.
    סגור