תקשורת ומדיה

חשיפה: חמאס משתמש במתקן במימון אירופי כדי לתקוף את ישראל

עיתון סאן הבריטי חושף כי ארגון הטרור משתמש במתקן מים שנבנה במימון האיחוד האירופי על מנת לשגר טילים. רקטה נורתה ממטע במרחק מטרים ספורים ממתקן התפלה שעלה 12 מיליון דולר: "אם האתר יסבול מנזק בתקיפה כדי להשמיד את המשגר, זה עלול לפגוע באלפי פלסטינים"
מערכת ice | 
תומכי חמאס (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)
עיתון הסאן הבריטי מפרסם כי ארגון הטרור חמאס "משתמש באתרים אזרחיים" כדי לשגר מטחי ירי רקטי על ישראל. העיתון חושף כי חמאס משתמש במתקן מים שנבנה במימון אירופי לשיגור טילים על ישראל. רקטה נורתה ממטע במרחק מטרים ספורים ממתקן התפלת מים שעלה 12 מיליון דולר במימון האיחוד האירופי.
"איתרנו את האתר גיאוגרפית ואישרנו שהוא ליד מפעל בעלות 9 מיליון ליש"ט שנבנה במימון האיחוד האירופי ונפתח ב-2017", לשון העיתון. על פי הדיווח, המשגר הוסתר במפעל בדיר אל בלח במה שנראה כמטע, ככל הנראה מטע זיתים או רימונים במרחק מטרים ספורים מהמתקן. "אם האתר יסבול מנזק בתקיפה כדי להשמיד את המשגר, ​זה עלול לפגוע באלפי פלסטינים", נכתב בעיתון.
העיתון דיווח לקוראיו כי ל-2.3 מיליון תושבי עזה חסר מים, שכן 95% מהמים בעזה אינם מתאימים לבני אדם. ישראל מספקת עשרה אחוזים מהמים בעזה והשאר מגיע משלושה מתקני התפלה. האספקה ​​מישראל הופסקה כאשר הוטל מצור מלא על עזה לאחר התקפות חמאס ב-7 באוקטובר. מאוחר יותר, ישראל החלה לחדש את האספקה ​​ועד השבוע סיפקה 28.5 מיליון ליטר ביום, רק כמחצית מהאספקה ​​שלה לפני פרוץ המלחמה.

מתקן המים סיפק לפני המלחמה 20,000 קוב מים ביום לתושבי דרום הרצועה. לא ידוע אם משגר הרקטות עדיין נשאר במקום בדיר אל בלח מאז שזה התגלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה