תקשורת ומדיה

חאלד משעל הותקף בראיון בערוץ סעודי: "משווים את חמאס לדאעש"

מנהיג חמאס חאלד משעל, אשר שוהה בחו"ל התראיין אתמול לרשת אל-ערבייה הסעודית ובמהלך הריאיון נאלץ להשיב על שאלותיה הקשות של הגישה: "מה שהעולם ראה הוא פגיעה של חמאס באזרחים ישראלים", הטיחה בו. הוא טען: "ישראל הייתה הורגת אותנו בכל מקרה"
מערכת ice |  1
קיבוץ כפר עזה, ח'אן יונס ברצועת עזה (צילום פלאש 90/ אדי ישראל, עטייה מוחמד)
מנהיג חמאס בחו"ל חאלד משעל, מי ששימש כראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור במשך כ-21 שנה, התראיין אמש (חמישי) לרשת אל-ערבייה הסעודית והאופן לא צפוי במהלך הריאיון החלה המגישה לנזוף בו.
המגישה אמרה למשעל: אלא שבאופן לא שגרתי, במהלך הריאיון המגישה החלה לנזוף בו. "אתה טוען ש'ההתנגדות לגיטימית' בעיניכם אבל מה שראה העולם המערבי במסכי הטלוויזיה שלו היה פגיעה של תנועת חמאס באזרחים ישראלים".
היא הוסיפה: "העולם משווה את התנועה שאתה אחראי בין היתר על תדמיתה בחו"ל לדאעש". בריאיון טען משעל כי "ישראל תהרוג אותנו - בין אם היינו מתנגדים או לא". לדבריו, חמאס מחזיקה במספיק "חיילים שבויים" מישראל כדי שארגון הטרור יוכל לנהל משא ומתן על שחרור כל האסירים הביטחוניים שמוחזקים בבתי הכלא בישראל.
לדבריו, מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ובעיקר יישובי העוטף והדרום הייתה "מהלך מחושב שחמאס מודע לחלוטין להשלכותיו". עם זאת הוא הודה: "חיזבאללה ואיראן מספקים לנו תמיכה בנשק, ניסיון וטכנולוגיה בקרב הזה, אבל אנחנו דורשים מהם יותר. אנחנו מרוצים מהעמידה של מדינות ערב לצידנו, אבל קוראים להם לספק תמיכה".
 משעל התייחס גם לפגיעה באזרחים ברצועת עזה ואמר כי: "חמאס והזרוע הצבאית שלו ממקד את התנגדותו בכוחות הכיבוש ובחיילים, אבל בכל המלחמות יש כמה נפגעים אזרחיים". עם זאת, סירב לקבל אחריות על הפגיעה בעזתים כמו למשל בפיצוץ בבית החולים בעיר עזה מוקדם יותר השבוע: "אנחנו לא מכוונים על האזרחים בכוונה, למרות שהנשק שלנו לא מתקדם מספיק, בעוד שלישראל יש נשק אמריקני".
הוא תקף את ארה"ב, יממה לאחר ביקור ההזדהות ההיסטורי של הנשיא ג'ו ביידן, והאשים את ממשלו בהיעדר מוסר ואנושיות. "הם לא רואים את בתי חולים והמסגדים שנפגעים ואת פשעי המלחמה של הצבא הציוני על אדמת עזה", הוסיף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסכנים!!!!
    אנצי! 10/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רחמנות,איך מתעללים בחמאס!!!! מסכנים,הם היו מודעים טוב מאוד למה שהם עושים,אז שישאו בהשלכות!!!! מי שמתפלל לעזרת השמים כנראה לא מסתדר על האדמה!!!!
    סגור