בארץ

בקבוצת הוואטסאפ: שרי הממשלה נגד העברת האמל"ח לרשות הפלסטינית

חלק משרי הממשלה החליטו לצאת נגד ההחלטה להעביר נשק לרשות הפלסטינית בקבוצת הוואטסאפ של השרים. בשלב מסוים המזכיר יוסי פוקס התערב: "נושאים מעין אלו מקומם בקבינט בלבד ולא בקבוצת ווטסאפ"
מערכת ice | 
ישיבת ממשלה (צילום לעמ)
הממשלה סוערת לאחר הפרסום לפיו ישראל אישרה העברת אמל"ח מארצות הברית לרשות הפלסטינית. שרים רבים הביעו את זעמם בקבוצת הוואטסאפ שמוגדרות כ"קבוצה לעדכוני שרים". בשלב מסוים מזכיר הממשלה יוסי פוקס נאלץ להזכיר להם כי: "נושאים מעין אלו מקומם בקבינט בלבד ולא בקבוצת ווטסאפ."
כזכור, במסגרת המשלוח המיוחד, האמריקאים העבירו לרשות כלי רכב משוריינים, כלי נשק אוטומטיים עם סמני לייזר חדישים ותחמושת. אמל"ח זה מגיע לאחר שחוסיין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף הבהיר לאמריקאים בסדרת פגישות כי כוחות הביטחון הפלסטיניים לא יכולים לאכוף את הסדר מחדש עם הציוד הקיים.
בכאן 11 פרסמו את תוכן השיחה. השרה אורית סטרוק דרשה: "אל תתנו להם רובים. הם לא יודעים לטפל בג'נין, טול כרם ושכם." השרה הציעה: "שיזוזו הצידה ויתנו לנו לטפל." השר עמיחי שיקלי הצטרף לקריאה ורשם: "פשוט הזוי, חבל מאוד שאין דיון לפחות בקבינט לפני שמאשרים לרשות לקבל אמצעים כאלה."
בשלב זה מזכיר הממשלה פוקס התערב ודרש מהם להפסיק לדבר על נושא זה בקבוצה: "מכובדיי, נושאים מעין אלו מקומם בקבינט בלבד ולא בקבוצת ווטסאפ". השר עמיחי אליהו החליט לתקוף את פוקס: "יוסי יקירי, אין לנו תשובות לעצמו, זה לא עניין רק לקבינט, זה איך אנחנו ישנים בלילה."
השר קיש הציע לסטרוק לשאול איך שר האוצר סמוטריץ' אישר העברה שכזו: "אורית, החלטות כאלו התקבלו מן הסתם בפורום שבו נמצא יו"ר המפלגה שלך. מציע שתדברי איתו."
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את רה"מ נתניהו והציב לו אולטימטום: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם."
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה