בארץ

אברי גלעד יעבור לשומרון? "האזור שאני חי בו חסר קהילה"

בכנס הרמת כוסית להנהגות יישובי השומרון נחשפה תכנית מיליון בשומרון.  שר הכלכלה ניר ברקת בכנס: "אני מזדהה עם החשיבה של התוכנית, יש בה אלמנטים ערכיים שמותר ליהודים לגור בכל מקום ובוודאי בשומרון". יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "יחד נגיע למיליון בשומרון"
מערכת ice |  2
אברי גלעד (צילום פייסבוק/ אברי גלעד)
השבוע קיים אגף ישובים ומתנ"סים של המועצה האזורית שומרון, את כנס הנהגות השומרון המסורתי במסגרתו נחנך באופן חגיגי והוצגה תכנית מיליון בשומרון. כזכור, התוכנית , שגובשה בשנה וחצי האחרונות, נדונה בכנס הנהגות ישובים הקודם לפני מספר חודשים. כעת, התוכנית הוצגה במלואה במעמד הנהגות הישובים.
בכנס השתתפו שר הכלכלה ניר ברקת, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אברי גלעד שהנחה את האירוע, חבר הפרלמנט האירופי כריסטיאן טרס, ומאות מהנהגות יישובי השומרון, וועדי הישובים, יושבי ראש, ומזכירים בוועדות הישובים.
שר הכלכלה שקיבל את התוכניות המפורטות על תוכנית מיליון בשומרון ובדק אפשרויות כיצד לסייע בקידום התוכנית אמר במהלך הכנס על התוכנית: "אני מזדהה עם החשיבה של התוכנית, יש בה אלמנטים ערכיים שמותר ליהודים לגור איפה שהם רוצים בעולם, ובוודאי בוודאי בכל מקום מחבלי ארץ ישראל ובוודאי של השומרון".
אברי גלעד, שהנחה את הכנס, אמר במהלך הכנס על התוכנית: "אם הייתי הקופירייטר של השומרון, הייתי ממתג את האזור הזה בתור הלב של המדינה. גם מבחינה גיאוגרפית, אבל אני מרגיש שבגלל שכאן יש קהילות. האזור בארץ ישראל שאני חי בו, הוא כבר נעדר קהילה. כאשר אין שייכות לקהילה ופעילות עם קהילה, אז גם המעגלים האחרים ניזוקים. הקשר למדינה, הקשר לעם והקשר למסורת. כל הדברים האלה ניזוקים ולכן במקום הזה שבו הקהילות קיימות, אני חושב שמכאן מרגישים את האנרגיה שזורמת במורד כביש 5".

יוסי דגן וניר ברקת, צילום: רועי חדי
יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "הכוח של השומרון נמצא באנשים, נמצא ב"יחד" ובאחווה שיש בינינו, זה הסוד האמיתי של השומרון, ויחד אנחנו נגיע לחזון שהצבנו לנו – "מיליון ישראלים בשומרון". זה לא חלום רחוק, זה לא דבר שלא ניתן לבצע. זה לא יהיה פשוט, אבל יחד בכוחות משותפים אני בטוח שנהיה מסוגלים להגיע לתוצאה ולהביא מיליון לשומרון. אפשר להקים ערים יישובים, אזורי תעשייה ורכבת. בעזרת השם נגיע לזה, שנת 2050 זה התוכנית. הנחנו את התשתית, וכמו שגוש אמונים אמרו, "נגיע ל 200,000" והיום אנחנו כבר מעל חצי מיליון. אנחנו ביחד, נגיע למיליון יהודים בשומרון וזה מתחיל מכאן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אברי, כמה אתה צודק.
    רינת 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוהבת את אנשי השומרון.
    סגור
  • 1.
    ברור משלמים לך (ל"ת)
    אילן 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור