בארץ

המוסד עומד מאחורי מהומות האריתראים? "התרחשו כתוצאה מאג'נדה פוליטית חיצונית"

משרד ההסברה באריתריאה טוען כי ארגוני הביון בעולם, ביניהם המוסד אחראיים להפגנות האלימות הנערכות ברחבי העולם נגד אירועי הקהילה האריתראית ברחבי העולם, לטענתם זה לזרוע פילוג בקרב בני העם האריתראי תוך הכפשת פליטים מהמדינה האפריקאית
מערכת ice | 
מהומות מהגרי העבודה מאריתראה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)

האם ההפגנות האלימות שנערכו ביום שבת האחרון, בתל אביב במהלכם נפצעו מעל 100 אריתריאים היו באחריות המוסד? כך לפחות טוען כי משרד ההסברה במדינה האפריקאית, שם מסבירים כי מי שעומדות מאחורי אירועי האלימות האחרונים בקרב בני העדה הם ארגוני הביון הגדולים, זאת במטרה לזרוע פילוג ולהכפיש את הפליטים האפריקאים.

גם במהדורת החדשות של משרד ההסברה האריתראי בשפה האנגלית, האשימו את המוסד וארגוני ביון נוספים בשיבוש אירועי התרבות בו חגגו האריתראים, 30 שנים לעצמאותם. בהודעה שהוציא המשרד נמסר: "מטרתה העיקרית של פעולות האלימות היא לזרוע הרס ולשבש אירועים תרבותיים בני עשרות שנים, שנועדו לשמר את הזהות הלאומית, המסורת והקשר עם המולדת של הקהילה. הפילוג שנזרע בידי הקבוצות ממומן בידי סוכנויות ביון מרכזיות, בהן גם המוסד".

כזכור ביום שבת האחרון אירעו אירועי אלימות בתל אביב בהם היו מעורבים פליטים אריתראים שמחו נגד השלטון במדינה וניסו לפוצץ אירוע שערכו מבקשי מקלט המזוהים השלטון במדינה האפריקאית. למעלה מ-100 נפצעו, 15 מהם באורח קשה. אמש הודיעה שגרירות אריתריאה בתל אביב כי האירועים התרחשו כתוצאה מאג'נדה פוליטית של כוחות חיצוניים, ולקהילה האריתראית בישראל יש רקורד ללא דופי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה