בארץ

העימות הבא בדרך: סמוטריץ' תומך בפיתוח יו"ש, הממשל האמריקאי מתנגד

לאחר הפיגועים האחרונים מתכוון שר האוצר בצלאל סמוטריץ להעלות את ההצעה לפיתוח והתיישבות יהודה ושומרון כבר בישיבת הממשלה הקרובה שתיערך בתחילת השבוע הבא אך עקב התנגדות הממשל האמריקאי לתוכנית עדיין לא ברור אם תאושר
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

לנוכח גל הפיגועים האחרון בתחומי יהודה ושומרון, מתכוון שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעלות להצעה את פיתוח וההתיישבות ביו"ש כבר בישיבת הממשלה הקרובה שתיערך בתחילת השבוע הבא כך מפורסם בN12. מדובר בהצעת פיתוח בסדר גודל של קרוב למיליארד שקלים ותתמקד בהגדלת האוכלוסייה היהודית באזור דרום הר חברון ובקעת הירדן. הממשלה האמריקאי מתנגד לתוכנית היות והוא יחסל את התקוות לשתי מדינות כך שעדיין לא ברור אם התוכנית תאושר.

כבר אתמול לאחר הפיגוע בדרום הר חברון, פנה סמוטריץ' לשרים והודיע שהוא מתכוון להעלות את התוכנית בישיבת הממשלה הקרובה. גורמי מקצוע טענו כי בתוכנית ישנם היבטים בעייתיים רבים מבחינה מדינית ועדיין לא ברור אם באמת תאושר.

כזכור בימים האחרונים התרחשו שני פיגועים קשים בשטחי יהודה ושומרון, כאשר בראשון מביניהם בצומת חווארה ביום שבת האחרון נרצחו אב ובנו מאשדוד לאחר שהגיעו לאזור כדי לתקן את רכבם, השני קרה אתמול בדרום הר חברון, תושבת בית חגי נרצחה מירי מרכב חולף ונהג הרכב איתו נסע נפצע באורח קשה ומאושפז בבית חולים סורוקה בב"ש.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סמוטריץ
    מאיר 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעצור את השיגעון של סמוטריץ ששופך כספים מיותרים על ההתנחלויות,הרי הכל ילך לאיבוד לכשיוחזרו השטחים לפלסטינים וזה יקרה
    סגור