בארץ

מאות מיליונים יועברו להתנחלויות? ארה"ב נגד תוכנית סמוטריץ'

שר האוצר הגיש הצעת החלטה להעברת מאות מיליוני שקלים לִיהודה ושומרון. דובר משרד החוץ האמריקני הגיב: "ארה"ב מתנגדת נחרצות ומפצירה בישראל להימנע ממעשים כאלה"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
ארה"ב מתנגדת לתוכנית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר כ-700 מיליון שקל לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון. דובר משרד החוץ האמריקני ודנט פאטל אמר הלילה (שישי) כי "הרחבת ההתנחלויות מערערת את הסבירות הגיאוגרפית לקידום פתרון שתי המדינות, "היא מגבירה את המתח ופוגעת באמון בין שני הצדדים וארה"ב מתנגדת לו נחרצות. אנו מפצירים בישראל להימנע ממעשים כאלה".
בכאן 11 פורסם כי שר האוצר מתכנן להעביר את מאות מיליוני השקלים לעידוד התיישבות, למוסדות חינוך ולתשתיות ביהודה ושומרון. בחדשות 12 הוסיפו כי התוכנית כוללת השקעת עשרות מיליוני שקלים לעידוד מעבר של ישראלים להתנחלויות. כן כוללת התוכנית סעיפים "בעייתיים" מבחינה מדינית כמו הכרה של משרד הפנים באתרים שעדיין נמצאים בהסדרה מבחינת מענקי איזון, בניית תוכנית ליישוב צפון השומרון, הרחבה דמוגרפית של דרום הר החברון, מגילות ים המלח ובקעת הירדן, ובנוסף פינוי מחנות צה"ל לטובת מגורים.

בתגובה להתנגדות ארה"ב, אמר הבוקר ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד): "את מדיניות הפנים של ישראל רק הממשלה קובעת. צריך להתחשב בעמדת האמריקנים, אבל להתחשב בעמדתה לא אומר בהכרח לעשות את מה שהיא אומרת".
 
אתמול יצאו רבני הציונות הדתית נגד שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', לאחר שנתן אישור לפינוי מאחז בבנימין בטענה כי מדובר בקרקע פלסטינית פרטית. הרבנים שלחו מכתב למפלגת הציונות הדתית, בדרישה לפעול בכל הכוח נגד הריסת מבנים ביהודה ושומרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה