בארץ

באיזו עיר נתפסו הכי הרבה נהגים תחת השפעת סמים?

מנתוני המשטרה בלט הנתון המדאיג בנוגע לחלוקת הדוחות על נהיגה תחת השפעת סמים. באיזו עיר חולקו הכי הרבה דוחות? ובקרב איזו אוכלוסייה נעצרו הכי הרבה נהגים?

מערכת ice | 
נהיגה תחת השפעת אלכוהול (צילום עמותת אור ירוק)
הנתונים שפרסה משטרת ישראל, מציגים תמונת מצב מדאיגה בנוגע לנהיגה תחת השפעת סמים. בשנה החולפת, חולקו כ- 2813 דוחות כאשר 50% מן הדוחות חולקו לנהגים ממוצא ערבי.
למרות שהחוק בישראל אוסר על נהיגה תחת השפעת סמים או כששרידיהם נמצאת בגוף. נתונים שמספקת עמותת אור ירוק משלימה את התמונה ומציגה שקנביס הוא הסם הנפוץ ביותר בקרב נהגים המעורבים בתאונת דרכים. יתרה מזו, ישראלים רבים הודו כי נהגו ברכב תחת השפעת סמים או נסעו ברכב כשהנהג היה תחת השפעת סמים. כאמור, בעת בחינת הנתונים ניתן לראות שכמעט פי שלושה יותר דוחות ניתנו לנהגים מהחברה הערבית. יש לזכור שהנהגים מהחברה הערבית מהווים 19% מבעלי הרישיונות בישראל.
בחלוקה לפי ערים, הירושלמים ממשיכים להוביל את טבלת הדוחות - 194 דוחות נרשמו לנהגים שנתפסו נוהגים בעיר תחת השפעת סמים בשנת 2022, ירידה של כ־40% לעומת למספר הדוחות שנרשמו בעיר בשנת 2021.
במקום השני - טמרה, עם 127 דוחות שנרשמו לנהגים בשנת 2022, עלייה של כ־17% בהשוואה למספר הדוחות שנרשמו בעיר בשנת 2021.
במקום השלישי נמצאת תל אביב־יפו, עם 125 דוחות שנרשמו לנהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת סמים בשנת 2022 - ירידה של כ־35% אל מול למספר הדוחות שנרשמו בעיר בשנת 2021.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב, התייחס ואמר כי: "נהיגה תחת השפעת סמים היא מסוכנת ופוגעת בכישורי הנהיגה, וכבר עלתה בחיי אדם לא פעם. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה בשימוש בקנאביס, ונושא הלגליזציה נמצא על סדר היום הציבורי חדשות לבקרים. כל החלטה שמנרמלת שימוש בקנאביס חייבת לכלול התייחסות גם לנושא הנהיגה".
עוד הוסיף ואמר כי: "יש לאסור באופן גורף נהיגה תחת השפעת קנאביס. יש לקבוע רף אכיפה אפקטיבי וברור, ולוודא כי בידי המשטרה נמצאים כלי האכיפה והענישה לאותם הנהגים שבוחרים לנהוג תחת השפעת סמים. אסור למקבלי ההחלטות להקל ראש בסכנות שבנהיגה תחת השפעת סמים, ולכן, לצד אכיפה חסרת פשרות, יש גם לקיים הסברה על הסכנות שבנהיגה תחת השפעת סמים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה