בארץ

סוף לדגלי פלסטין במכללות? זה מה שיקרה לסטודנטים

אושר בטרומית: הרחקת סטודנטים תומכי טרור ממוסד לימוד ופירוק תאים תומכי טרור, מוצע לקבוע בחוק זכויות הסטודנט איסור על תמיכה בטרור בתחומי מוסד להשכלה גבוהה. בפרט, מוצע כי המוסד ישעה סטודנט העובר על האיסור לתקופה שלא תפחת מ-30 ימים
מערכת ice |  1
הנפת דגל פלסטין באוניברסיטה (צילום מסך כאן 11)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות הסטודנט, תיקון - הרחקת סטודנטים תומכי טרור ממוסד לימוד ופירוק תאים תומכי טרור, של חברת הכנסת לימור סון הר מלך. 52 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 30 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת החינוך.
מוצע לקבוע בחוק זכויות הסטודנט איסור על תמיכה בטרור בתחומי מוסד להשכלה גבוהה. בפרט, מוצע כי המוסד ישעה סטודנט העובר על האיסור לתקופה שלא תפחת מ-30 ימים. עבר על האיסור פעם נוספת יורחק לצמיתות מהלימודים במוסד, תישלל זכאותו לתואר אקדמי בישראל וכן להכרה בתואר הניתן מחוץ לישראל ל-5 שנים ולתקופה של 10 שנים אם הסטודנט הורשע בעבירת טרור. בנוסף, מוסד יביא לסגירת תא סטודנטים שעבר על האיסור.

בדברי ההסבר נכתב: "מוסדות אקדמיים הפכו בשנה האחרונה לבמת הסתה מרכזית במדינת ישראל. באוניברסיטאות תל אביב, ובן גוריון ובאוניברסיטה העברית קיימו סטודנטים  הפגנות מפורשות בעד אינתיפאדה, ובמקרים מסוימים אף קראו באופן מפורש קריאות בעד מחבלים מארגוני טרור. כמו כן, נעצרו סטודנטים בחשד למעורבות באירועי טרור וחלקם אף הורשעו, וכל זאת ללא מענה הולם מצד המוסדות האקדמיים.  בנוסף לכך, הפך יום העצמאות בישראל ליום הנפת דגלי ארגון הטרור אש''ף במוסדות אקדמיים – הממומנים בידי מדינת ישראל שזהו יום עצמאותה הריבוני. 
המסגרת החוקית הקיימת  לא מקצה מספיק כלים למוסדות אקדמיים כדי לפעול מול תמיכה מפורשת בטרור. הדעת לא נותנת שסטודנטים ייאלצו ללמוד לצד מי שהביעו תמיכה מפורשת בפיגועי טרור, מול שתיקה מוחלטת של הנהלת המוסדות."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם לא תתחילו ומיד לרמוס אותם יהיה רע ומר מצבינו
    אבי 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניצול ובשם הדמוקרטיה שלנו הסרטן הזה מתפשט ומי שיודע מה זה סרטן יפעל מהר למגר את הנגע הזה לפניי שיהיה מאוחר שילמדו במוסדות אש"פ שם מקומם ואם לא כך הם יכרסמו בנו ואבוי לנו לבצע את זה כבר היום
    סגור