משפט

זוכה הלוחם שירה למוות בפלסטיני בעל צרכים מיוחדים

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה את הלוחם, שירה למוות לפני כשלוש שנים בפלסטיני איאד אל חלק בעל הצרכים המיוחדים; במשפחתו של ההרוג זעמו על ההחלטה
מערכת ice |  1
חייל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

לפני כשלוש שנים אירע אירוע שסוקר בהרחבה בכלי התקשורת במהלכו ירה למוות חייל צה"ל, לוחם מג"ב, בפלסטיני איאד אל חלק לאחר שחש מאוים, לפי הודעת בית המשפט "הנאשם חש כי הוא בסכנה מוחשית ובעת האירוע הוא היה לוחם צעיר, זו הייתה פעילתו מבצעית הראשונה", בית המשפט הוסיף: "כי הנאשם נקלע לסיטואציה בעייתית במהלך תקופה ביטחונית רגישה באזור שידע פיגועי טרור רבים למרות זאת הוא טעה טעות חמורה ולא ידע שאיאד הוא אזרח בעל צרכים מיוחדים".

היום הודיעה המשטרה כי היא מעוניינת להאריך את מעצרו של החייל בחמישה ימים אולם בית המשפט דחה את הבקשה והודיע על שחרורו של החייל בתנאים מגבילים.
 


עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו שייצג את החייל מסר: "אנו שבעי רצון מהחלטת בית המשפט שהורה על שחרורו של מרשי חרף החשדות החמורים שיוחסו לו, אנו מקווים שבכך תם ונשלם הסיפור".

עניין מותו של אל חלק עורר הדים נרחבים בארץ עקב היותו של של הנרצח אזרח בעל צרכים מיוחדים, צה"ל הודיע מספר ימים לאחר מכן על חקירת המקרה והעברתו לתחום חקירתו של השב"כ.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה רבה לחייל ועורך-דינו
    יהודי 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקרה כזה בין יהודי למוסלמי צריך ללכת לטובת היהודי שהוא מתגונן משונאי-ישראל מוסלמים שכידוע הם אנשים רעים
    סגור