בארץ

הנשיא הרצוג מתייחס לוועדה למינוי שופטים: "אין מנצחים ומפסידים"

הנשיא הרצוג התייחס לסערת הטוויטר שהתרחשה בין ח"כ אלקין לבין מזכיר הממשלה, יוסי פוקס ואמר: "אין כאן מנצחים ומפסידים, מדינת ישראל תפסיד"
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הנשיא הרצוג התייחס לשיחות שמתקיימות בבית הנשיא ולשורש המחלוקת בין הצדדים בעקבות "קטטת טוויטר" שהתקיימה בין מזכיר הממשלה לבין ח"כ זאב אלקין: "הנשיא הבהיר ומבהיר בכל הזדמנות - אין כאן מנצחים ומפסידים, אם יהיו כאלה – מדינת ישראל תפסיד".
עוד נכתב בהודעה: "יובהר כי הקואליציה נעתרה לבקשתו של נשיא המדינה שלא לדחות את המועד הקבוע בתקנון לבחירת נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, וזאת על מנת לאפשר את המשך ההידברות תחת חסותו, וציינה כי סמכות כינוס הוועדה שתוקם מוקנית לשר המשפטים".
"הנשיא חוזר על קריאתו להימנע מביטויים שמטרתם פוליטית ואין בהם תרומה להגעה להסכמות רחבות. עוד הוא מדגיש כי מדינת ישראל נמצאת ברגע חשוב וקריטי ביותר. המעשה הקל הוא לפוצץ את השיחות אך המחיר יהיה כבד מנשוא. מאתגר וקשה יותר להגיע להסכמות אך זוהי חד משמעית טובתה של מדינת ישראל ובמאמץ משותף ניתן להגיע להבנות".
נזכיר, כי ח"כ אלקין התייחס לבקשה של האופוזיציה (שהתקבלה), לקיים בחירות לוועדה לבחירת שופטים, לפי החוק הישן: "ניצחון ראשון בקרב על הוועדה למינוי שופטים. ‏ב-01.03 דרשתי לקיים בחירות לוועדה למינוי שופטים לפי החוק הקיים. הקואליציה נבהלה ורצה לתקן את התקנון כדי לדחות את הבחירות. ‏היום הוא היום האחרון לתיקון התקנון, ולפי הפרסומים הקואליציה נכנעה והבחירות הפעם לא יידחו ויתקיימו בהתאם לחוק הקיים".
מזכיר הממשלה פוקס השיב לו: "אני לתומי חשבתי שנציגי סיעתך בשיחות בבית הנשיא מגיעים עם רצון אמיתי להגיע להסכמה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לא כדי 'לנצח את הקואליציה', והנה יצא המרצע מן השק. תנוח דעתך, שבהעדר הסכמות במו"מ, ייבחרו שני נציגי קואליציה לוועדה והוועדה תכונס בפועל רק אם שר המשפטים יחפוץ בכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה