בארץ

ח"כ מיש עתיד מפתיע: "גלנט - משרי הביטחון הטובים שהיו פה"

ח"כ טור-פז מיש עתיד לא חוסך בשבחים לשר הביטחון הספק מודח יואב גלנט: "מה בעצם אנחנו צריכים משר ביטחון? שיעשה כל מה שביכולתו בכדי להגן עלינו – וזה בדיוק מה שעשה שר הביטחון גלנט"
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום דוד כהן פלאש 90)
לא בכל יום חבר כנסת מהאופוזיציה מהלל שר מהקואליציה, אבל במקרה של ח"כ משה (קינלי) טור-פז מ"יש עתיד" זה קורה, והיום הוא הפתיע כשפרסם שלל שבחים לשר הביטחון יואב גלנט (ליכוד), שספק הודח על ידי רה"מ נתניהו.
בדף הפייסבוק שלו כתב ח"כ טור-פז: "איך מודדים תפקוד של שר ביטחון? איך מודדים את השפעתו על הביטחון? מי שמנע מלחמה או מי שניצח בכזו? מי שבתקופתו סוכלו פיגועים או זה שיצר הרתעה? הרי ביטחון ישראל הוא ערך לא דיכוטומי: זה לא שיש את זה או שאין את זה. השאלה היא מי מגדיל את הביטחון ומי מקטין אותו. ופה בדיוק טמון ההישג הגדול של שר הביטחון הנוכחי (עדיין) יואב גלנט – הוא שמר על ביטחון ישראל.

"אז נכון, לא ניתן לבדוק מתמטית מי הוא שר הביטחון הטוב ביותר שידעה מדינת ישראל. אבל בעיני גלנט הוא אחד משרי הביטחון הטובים שהיו לנו. הרי מה בעצם אנחנו צריכים משר ביטחון? שיעשה כל מה שביכולתו בכדי להגן עלינו – וזה בדיוק מה שעשה שר הביטחון גלנט", קובע ח"כ טור-פז.
"ממושבי באופוזיציה ראיתי כיצד גלנט, היה הראשון מבין כל חברי הממשלה שהתייחס ברצינות לאיום, למכתבי המילואימניקים, הטייסים ולוחמי הסייבר. הוא הראשון שהבין שהסרבנות היא איום קיומי על מדינת ישראל. שהדרך בה אויבינו, מהמדינות השכנות ומאלו הרחוקות יותר, בוחנים את המצב היא סכנה של ממש לכל אחת ואחד מאזרחי ישראל – לא פחות מכך.
"הוא נפגש, ודיבר, וניסה לשכנע, והתריע ואיפשר לנתניהו עוד כמה ימים להגיע לפתרון אחר, אבל כשהוא ראה, כמו כולנו, את נתניהו חוגג בשבת במסעדה לא כשרה, הוא הבין שלונדון לא מחכה לו. לכן קיים את אותה מסיבת העיתונאים, עליה עכשיו דורשים ממוניו שיתנצל.
"גלנט לא צריך להתנצל על היותו זה שפעל למניעת המלחמה, שניסה בגופו לסכל את הפיגוע בדמוקרטיה, וששמר על הביטחון האישי של כל עם ישראל. גלנט לא צריך להתנצל, לא על העיתוי ולא עם התוכן.
"כמו מפקד טוב, שר הביטחון גלנט צעק "אחריי" רק אחרי שדירדר אמצעים, ולא נשארה לו ברירה אלא לחתור למגע. בטירונות לימדו אותנו, ועל כך הקפדתי עם כל פקודי כסגן אלוף במילואים, להסתער על האויב שלך. וזה בדיוק מה שגלנט המנוסה והמעוטר מבחינה צבאית, עשה.
"התנצלות של גלנט, אם תהיה כזו, תהווה שבר חברתי נוסף. שבר אל מול עקרונות תורת הלחימה עליהם מבוסס צבא ההגנה לישראל. לכן אם מישהו צריך להתנצל באירוע הזה, הרי נתניהו שהכריז מלחמה על מערכת אכיפת החוק בישראל, ושלצערי עדיין קרוב לבצע פיגוע של ממש בדמוקרטיה הישראלית. נתניהו. תתנצל", סיכם ח"כ טור-פז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה