בארץ

חייל תועד מכה פלסטיני בחברון לעיני עיתונאים - ונשלח למחבוש

נקודות החיכוך בחברון שוב מספקות סרטון בעייתי של חייל צה"ל: לוחם גולני תועד אתמול תוקף באלימות פעיל זכויות אדם פלסטיני - וזאת לעיני עיתונאים מחו"ל שהיו עמו בסיור, ובהם זוכה פרס פוליצר לורנס רייט. החייל נשלח ל-10 ימי מחבוש ויתכן שיודח מלחימה
מערכת ice | 
חייל תועד מכה בחברון (צילום צילום מסך מטוויטר)
שוב: סרטון בעייתי של חייל צה"ל נוהג באלימות בחברון, המופץ בחו"ל ותופס כותרות. אתמול (שני) תועד חייל צה"ל לוחם גולני, כאשר הוא תוקף באלימות פעיל זכויות אדם פלסטיני - וזאת אל מול עיניהם של צוות עיתון ה"ניו יורקר" שהיו עמו בסיור בחברון, ובהם זוכה פרס הפוליצר לורנס רייט. החייל נשפט לעשרה ימי מחבוש וייתכן שיודח מהמשך לחימה.
הפעיל הפלסטיני, עיסא עמרו, המוכר בחברון כמי שנוהג להתעמת עם חיילי צה"ל, קיים סיור בחברת עיתונאים מארה"ב. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, נראה החייל לופת את עמרו בצווארו ואז מפיל אותו על המדרכה, ובועט בישבנו, לכאורה ללא סיבה. שני חיילים מחבריו של החייל שהבינו את הסיטואציה והבחינו שהכל מצולם, מיהרו אליו והרחיקו אותו מהפלסטיני השרוע על הקרקע.

בצה"ל מיהרו לתחקר את האירוע והגיעו למסקנה שככל הנראה הפעיל התגרה בחייל ובין השניים התפתח עימות אלים. העיתונאי האמריקני המפורסם צייץ בטוויטר שלו את סרטון התקרית, וכתב: "מעולם לא הותקף מולי מקור עד היום, כשחייל ישראלי שהפסיק את הריאיון שלי עשה זאת עם פעיל השלום הפלסטיני עיסא עמרו בחברון. אני לא יכול להפסיק לחשוב כמה הכיבוש גורם לדה-הומניזציה לחיילים הצעירים שמופקדים על אכיפתו".
 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בהמשך לתיעוד האירוע בחברון, האירוע תוחקר בצורה מעמיקה ויסודית על ידי המפקדים. מהתחקיר עולה כי התפתח חיכוך אלים בין פלסטיני לחייל צה"ל בחברון, במהלכו החייל הכה את הפלסטיני. בעקבות מסקנות התחקיר, החייל נשפט לעשרה ימי מחבוש, בסיומם יוחלט על המשך שירותו כלוחם. צה"ל רואה בחומרה כל התנהגות אלימה ומגנה אותה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה