בארץ

בהרב-מיארה על "חוק דרעי2": "חקיקה פרסונלית מעין זו היא חריגה"

הערב (שבת), היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה מכתב לשר המשפטים, יריב לוין, בו כתבה את חוות דעתה על הצעת "חוק דרעי 2" וטענה "זהו ניסיון נוסף של שינוי הכללים כדי להכשיר את כהונת חבר הכנסת דרעי לשר בממשלה"
מערכת ice |  1
אריה דרעי, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ביום שני הוגש לכנסת הצעת "חוק דרעי 2" עליו חתומים כל חברי הקואליציה. על פי ההצעה, בית המשפט העליון לא יוכל לפסול שר בעילת סבירות, אלא רק בעילת כשירות. מטרת החוק היא סלילת דרכו חזרה של אריה דרעי לתיקי הבריאות והפנים, וכן שולחן הקבינט.
הערב (שבת), היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה את חוות דעתה לשר המשפטים, יריב לוין, ובו חוות דעתה על הצעת החוק. "נראה כי גם במקרה זה מדובר בתיקון פרסונלי מובהק העומד ביסוד התיקון שבפנינו", כתב בהרב-מיארה. "זהו ניסיון נוסף של שינוי הכללים כדי להכשיר את כהונת חבר הכנסת דרעי לשר בממשלה".

בהרב-מיארה הוסיפה כי "חקיקה פרסונלית מעין זו היא חריגה, ופוגמת באופן קשה ב'כלליות' וב'יציבות' של חוק היסוד".
"שימוש בסמכות המכוננת, בפעם השנייה בתוך זמן קצר, לשם הסדרת עניינו הפרטני של אדם מסוים, אשר כל אחד עשר שופטי ההרכב שדנו בעניינו קבעו שנפל פעם במינויו כשר בממשלה", האשימה היועצת המשפטית לממשלה וטענה כי "התיקון המוצע עלול להיות בעל השלכות רחבות וקשות – על טוהר המידה של השרים, ועל שלטון החוק ואמון הציבור בעבודת הממשלה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפטר את היועצת
    חי 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפטר את היועצת השמאלנית
    סגור