בארץ

בקבינט בוחנים: תקציב נשק לאזרחים, גירוש משפחות מחבלים

האם בעקבות שני הפיגועים ביממה האחרונה בירושלים יותר ויותר אזרחים יישאו נשק? על פי ישיבת הקבינט האחרונה, התשובה היא חיובית
מערכת ice | 
אקדח (צילום vecteezy)
7 נרצחו אמש (שישי) בירושלים בפיגוע מחריד שביצע ערבי תושב מזרח העיר, 3 פצועים נוספים במצב קשה- בינוני, בהם נער כבן 15. המחבל – עלקם ח'יירי בן ה-21, ללא רקע ביטחוני קודם. שני שוטרים נטרלו את המחבל לאחר קרב יריות בזמן קצר. בזמן שכוחות הביטחון הזהירו מהסלמה, הבוקר (שבת) בוצע פיגוע נוסף בעיר דוד שם נפצעו מירי של בן 13 קצין צה"ל ואביו.
בצל הפיגועים קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הערכת מצב בו הוחלט על תגבור כוחות הביטחון בירושלים, בתל אביב ובכל רחבי הארץ. בנוסף, הוחלט על קידום וזירוז רישוי ותקצוב לרכישת כלפי כלי נשק עבור אזרחים, כפי שהצהיר איתמר בן גביר במספר מקרים שונים.

"הפער בין הפיגוע בנווה יעקב, שבו אף אזרח לא החזיק נשק, לבין הפיגוע בעיר דוד שבו אזרחים חמושים נטרלו מיד את המחבל, הוכיחה את היותם של אזרחים חמושים 'מכפיל כוח'", מסר גורם מדיני בכיר את הסיבה להחלטה.
גם הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביצקי לגירוש משפחות מחבלים בעלי תעודת זהות כחולה עלתה על הפרק ובקבינט אף בוחנים הגבלות על הפלסטינים וכן את המשך ההקלות ומתן אשרות עבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה