בארץ

מומחה לשפת גוף מסביר: כך תזהו את הפיגוע הבא

לבוש חריג, תנועות איטיות ומבט לחוץ ומזיע: המומחה לשפת גוף מסביר כיצד תוכלו לזהות מחבל ברגעים שלפני הפיגוע
מערכת ice | 
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום צילום מסך)
המצב הביטחוני במדינה לא הראה שיפור בשנה האחרונה, וחווינו לצערנו מספר פיגועי טרור קשים, שהגיעו ללב ערי ישראל. המפגעים לא נקטו בדרך פעולה אחת: חלקם עם רובה, חלקם עם אקדח וחלקם עם סכין. אך מה שמשותף לכולם הוא הלהט לרצוח יהודים.
המומחה לשפת גוף רונן רהב גולן פרסם אמש (רביעי) פעם נוספת מדריך קצר לזיהוי יעיל מראש של מפגע אפשרי, לאחר צמד הפיגועים בירושלים.
לדברי גולן, קודם כל החשודים בפיגוע יכולים לבלוט בלבוש שלהם. אם הם לבושים בלבוש שלא תואם את מזג האוויר, או שעוטים על עצמם מעיל גדול ומגושם, זה יכול להיות סימן שהם מסתירים מתחתיו אמצעי לחימה.
 
הדבר השני שיש לשים לב אליו הוא האם אותם אנשים בוחנים את השטח. מפגע בדרך כלל ילך ויחזור מספר פעמים באותו מקום כדי למצוא את ההזדמנות, אומר גולן, או אפילו למצוא את האומץ לעשות את המעשה. באותו זמן התנועה שלהם תהיה איטית ומצומצמת.

עוד אלמנט נוסף שעלול להופיע הוא זיעה. הלחץ והאדרנלין יגרמו להם לכך בלי שהם ירצו.
לפני המעשה, עצמו, ישנם עוד שלושה דברים בלתי נשלטים שמופיעים ומסגירים את המפגע: התרחבות נחיריים וסנטר הולכת קדימה. בנוסף, לקראת הפעולה השפתיים ייכנסו פנימה.
"אם אתם רואים שהוא לא מדבר עם אף אחד ופתאום השפתיים שלו הולכות פנימה, זה מעיד על לחץ." אומר גולן ומוסיף, "אם זיהיתם חשוד והאינטואיציה שלכם אומרת לכם, אל תיקחו צ'אנס תפנו לאנשי כוחות הביטחון משטרה/צבא/אבטחה ותנו להם לנטרל את האירוע."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה