בארץ

מנהיגי העולם מברכים את נתניהו: מי התעכב, ומה ביקש זלנסקי?

ימים ספורים לאחר שנתניהו קיבל רוב בבחירות לכנסת ה-25, מנהיגי העולם מתקשרים לברך אותו ואמש הוא שוחח עם ביידן, שהתעכב עם השיחה, וזלנסקי שכמובן לא היסס לבקש נשק ישראלי
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
לאחר עיכוב קל, ומעט מחשיד, אמש שוחח נשיא ארה"ב ביידן עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שמפלגתו קיבלה רוב בבחירות לפני כשבוע. בשיחה שארכה שמונה דקות ביידן בירך את נתניהו על זכייתו ומסר דרישת שלום לשרה נתניהו. רה"מ המיועד אמר כי יביא עוד הסכמי שלום: "זה בהישג יד", והזכיר שיש לו מחויבות לברית בין ישראל לארה"ב.
הצלצול של ביידן הגיע קצת מאוחר לדעת רבים בארץ, שטענו כי ביידן דחה את השיחה ככל שניתן ובמקומו שלח את שגריר ארה"ב בארץ לשוחח עם נתניהו לפני כן. ההנחה היא כי ביידן והנהגתו חוששים מחזרתו של נתניהו והממשלה הימנית שנבחרה בשבוע שעבר. יחד עם זאת, ייתכן כי לא מדובר בצעד חריג היות והיום יתחילו בחירות האמצע בארה"ב. 
מנהיג נוסף שהתקשר הלילה לברך את נתניהו הוא נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שעדכן על השיחה בציוץ בטוויטר. במסגרת שיחתם זלנסקי בירך את נתניהו והעלה גם בפניו את בקשתו לקבלת נשק ישראל ואף הזמין את נתניהו לבקר בקייב. יש לציין כי בעבר נתניהו הביע תמיכה חריגה במדיניות של ממשלת השינוי בנושא וזאת נימק בכך שישנו חשש שנשק שייצא מהארץ יגיע לידיים איראניות.מי שטרם צלצל לברך את נתניהו הוא נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אשר ממשלתו הזהירה לאחרונה כי משלוח נשק מהארץ לאוקראינה עלול לגרום לתגובה רוסית, שאופיינה לא פורט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה