בארץ

במגזר העסקי תוקפים את חוק הרייטינג: "מאפיין משטרים לא דמוקרטיים"

חוק הרייטינג ממשיך לעורר גלים, בעקבותיו קורא ראש לשכות המסחר "להימנע מאפשרות של מניפולציות פוליטיות על שיטת מדידת הרייטינג", זאת בנוסף לחוות דעת היועמ''שית שהתנגדה לכך בחריפות, ועל דעתה השיב קרעי כי "עמדתה חשובה כקליפת השום"
דורון בלוך |  3
שלמה קרעי, הרשות השנייה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
"חוק הרייטינג אותו העלה ח''כ שלום דנינו מהליכוד, אשר יביא את השליטה באופן מדידת הרייטינג בערוצים לשר התקשורת, שלמה קרעי, מעורר התנגדות רבה, ובין היתר גם את התנגדותה של היועמ''שית גלי בהרב מיארה, וכן מהמגזר העסקי עולה התנגדותו של  נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן.
בדבריה, טענה היועמ''שית מיארה כי "הצעת החוק גורמת לפגיעה חמורה ובלתי מידתית בזכות לפרטיות, ובתוך כך בזכות לחופש הביטוי והעיתונות, פגיעה הנובעת ממעורבות שלטונית פוליטית בשוק השידורים, ולכן יש מניעה חוקתית בקידומה" וכן נימקה כי "עצם איסוף המידע בכפייה מכלל הציבור, מבלי שניתנה הסכמה מפורשת לכך על ידי כל אדם שנאסף מידע על אודותיו, והעברתו השיטתית לידי רשויות השלטון – מאסדרי השידורים ומשרד התקשורת – עולה כדי פגיעה חמורה בזכות החוקתית לפרטיות". 
בתגובה לדבריה, אמר השר קרעי "היועצת המשפטית לממשלה מוציאה הודעות יח״צ מיותרות תוך התנגדות להחלטה שלא התקבלה. היועמ״שית, באופן לא ברור, מחליטה להוציא הודעה כאילו ההחלטה שהתקבלה תאפשר פגיעה בפרטיות, ועל אף מה שנאמר בצורה מפורשת לנציגתה בדיון על ידי שר המשפטים ועל ידי. שיערב לה" תקף קרעי והבהיר "בכל מקרה, ובוודאי כאשר מדובר בהצעת חוק פרטית, עמדתה חשובה כקליפת השום. נקדם את ההצעה בהתאם לעקרונות שקבענו. סיכמנו על עקרון מוביל: שקיפות לציבור. במנגנון המדויק נטפל בדיוני הוועדה בכנסת".
בעקבות אישור הצעת "חוק הרייטינג" בוועדת שרים לענייני חקיקה, קורא פומבית נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן, להימנע מאפשרות של מניפולציות פוליטיות על שיטת מדידת הרייטינג "שיטת מדידת הרייטינג חייבת להישאר אובייקטיבית ומקצועית. אנחנו לא רוצים להגיע למצב בו עוגת הפרסום תחולק ע"פ אינטרסים פסולים לטובת הערוצים שמקדמים את האג'נדות של הממשלה הנבחרת, מימין או משמאל. מדידת רייטינג היא כלי עבודה קריטי בשוק התקשורת, ממנה נגזרים תעריפי הפרסום. למעלה מ-1.5 מיליארד ₪ בשנה מושקעים בפרסום על ידי המגזר העסקי שלא יסכים להתערבות ממשלתית במדידת הרייטינג, התערבות שתפגע באמינות הנתונים וביכולת להשקיע בפרסום".
עוד טען תורג'מן כי "עצמאות הגוף המודד והמפקח היא אקוטית למפרסמים ובלעדיה הנזק לשוק הפרסום עשוי להיות בלתי הפיך" וטען על ההצעה כי היא "במהותה מעניקה כוח רב להשחית לגורמים פוליטיים".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אזרח
    אזרח 10/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צעקות הזאב זאב שלכם כבר לא מרגשות אף אחד .
    סגור
  • 2.
    במשטרים אפלים נהוגה השיטה שיש לנו עכשיו. 700 שאתם בחרתם
    מספיק ודי 10/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נותנים את הרייטינג למקורבים ולשופרות שלכם. ולערוצים שהשקעתם בהם. מספיק ודי. מגיע לנו הרייטינג האמיתי.
    סגור
  • 1.
    קרעי אדם מגעיל (ל"ת)
    לא יעזור 10/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור