בארץ

יורדים מחוק הגיוס: הדרישות של החרדים לפשרה

רבני ומנהיגי הציבור החרדי נוקאים אסטרטגיה חדשה לאחר ההבנה כי העברת חוק גיוס כרגע יעורר גל הסתה כנגד המגזר, וכן אינו ריאלי, ומנסים להציב כנגד את הדרישה למקסם הטבות כלכליות
דורון בלוך | 
יצחק גולדקנופף (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, תומר נויברג, הדס פרוש, pixabay)
מושב החורף נפתח בכנסת כשעל השולחן הנושאים הבוערים התקציב וחוק הגיוס, בישיבת ראשי המפלגות אצל ראש הממשלה נתניהו היום (שני)  התווכחו על כך השרים, ובמפלגות החרדיות החליטו לנקוט בקו חדש מול העניין.
במפלגות החרדיות, כשמבינים כי לא יהיה להם רוב לחוק הגיוס כפי שהם מעוניינים, וכן ההבנה כי הדבר יעורר יותר מדי זעם ומחאה בציבור בעת הזו, מנסים לרדת מהעניין ומתוך כך להוציא את המירב.
באסטרטגיה החדשה, החרדים יהיו מוכנים לרדת מחוק הגיוס לעת עתה, זאת בתמורה להטבות כלכליות, ביניהן הסדרת תקצוב מעונות היום. נושא שעורר זעם בעבר הן בציבור החרדי על כך שאינם מקבלים, והם בציבור הכללי על עצם העניין שיקבלו.
עוד, ההבנה כי כי העברת חוק גיוס בעת זו יעיר גל חדש של הסתה כנגד הציבור החרדי מרתיע את רבני ומנהיגי המגזר, המעוניינים להוריד מהם את האש, ולהישאר בסיטואציה החצי- נוחה הנתונה כרגע. כמו כן חוק שיסבסד את המעונות ייקבע בעצם כך את מעמד הגברים כאברכים, והכך יוכרו כלא מוכרחי גיוס.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה