בארץ

אבל בבאר שבע: המפכ"ל לשעבר וראש העיר המיתולוגי הלך לעולמו בגיל 89

יעקב טרנר, ראש עיריית באר שבע לשעבר ומפכ"ל משטרת ישראל, הלך לעולמו בגיל 89 לאחר קריירה מרשימה בתור טייס קרב ובתחומים ציבוריים, והשאיר חותם משמעותי על העיר ועל המדינה
מערכת ice | 
יעקב טרנר (צילום יוטיוב/ כאן חינוכית)
יעקב טרנר, ראש עיריית באר שבע המיתולוגי, הלך לעולמו בגיל 89. טרנר כיהן כראש העיר השביעי של העיר בין השנים 1998-2008 וכמפכ"ל המשטרה העשירי בשנים 1990-1993. הוא נולד בכפר יונה בשנת 1935, ובמהלך חייו הוביל קריירה מרשימה שהשתרעה בצבא, במשטרה ובפוליטיקה המקומית.
את דרכו החל טרנר כטייס קרב בחיל האוויר, שם השתתף במלחמות רבות, כולל מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים., ופיקד על טייסות מובילות. במהלך כהונתו בחיל האוויר, ייסד את מוזיאון חיל האוויר בחצרים, במטרה לשמר את מורשת החיל ולחבר את הציבור עם ההיסטוריה הצבאית של ישראל.
לאחר פרישתו מצה"ל בדרגת תת-אלוף, עבר למשטרת ישראל ושירת כמפכ"ל, שם הוביל רפורמות משמעותיות ששינו את מבנה המשטרה. בתום כהונתו במשטרה , נכנס לעולם הפוליטי ונבחר לראש עיריית באר שבע. טרנר פעל רבות לקידום העיר, הפיכתה למרכז תרבותי וחינוכי, וזכה להערכה רבה מצד התושבים על תרומתו המיוחדת.
בין הישגיו הבולטים נמצאת יזמתו להביא את אלונה ברקת להפועל באר שבע, כמו גם הקמת האצטדיון החדש בעיר, הנושא את שמו. טרנר ייזכר לא רק כמנהיג, אלא גם כאדם שהשפיע על חיי התושבים בבאר שבע במשך שנים רבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה