בארץ

פרשת ריגול איראני נוספת: שבעה צעירים ממזרח ירושלים נעצרו

שבעה צעירים מתושבי מזרח ירושלים נעצרו בעקבות קשרים עם סוכנים איראניים, במטרה לחסל מדען גרעיני וראש עיר, תוך ביצוע פעולות אלימות בתמורה לתשלום כספי
מערכת ice | 
מרגלים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שבעה תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד לניסיון לחסל מדען גרעיני וראש עיר במרכז הארץ, כך נחשף היום (שלישי). החקירה המשותפת של שב"כ וימ"ר ירושלים העלתה כי העצורים, תושבי בית צפאפא, קיימו קשרים עם סוכנים אירניים דרך הרשתות החברתיות. בראש החוליה עמד רמי עליאן, בן 23, ללא עבר פלילי.
על פי החשדות, רמי גייס שישה צעירים נוספים, בגילים 19 עד 23, כדי לבצע מגוון פעולות מינוריות כמו כתיבת גרפיטי, אך בהמשך התבקשו להצית רכבים. עליאן וחבריו הצליחו להצית מכוניות בעין כרם, בתמורה ל-2,000 שקלים.
לאחר מכן, התבקשה החוליה לבצע פעולות חמורות יותר, כגון השלכת רימון על כוחות הביטחון. רמי אף קיבל 15,000 שקלים לצורך כך, אך הפעולה לא יצאה אל הפועל. בהמשך, הוא צילם מכון מדעי עבור האיראנים וקיבל על כך 5,000 שקלים.
המשימה האחרונה שהוטלה על עליאן הייתה לחסל מדען גרעיני בכיר בישראל, כאשר הוא קיבל תמונות ופרטים נוספים על היעד. הוא תכנן לרכוש נשק מסוג קרלו ולבצע את הההתנקשות בתמורה ל-200,000 שקלים. רמי הודה בחקירה כי ידע שהוא עובד מול גורמים איראניים, ושיתוף הפעולה שלו נבע ממניע לאומני.
כזכור, רק אתמול פורסם כי נעצרו שבעה חשודים יהודים, תושבי חיפה והצפון, ובהם חייל עריק ושני קטינים, החשודים שהופעלו ע״י סוכנים איראניים וביצעו משימות שונות עבור מפעיליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה