בארץ

"מניפסט פוליטי במסווה עובדתי": בישראל זועמים על הדו''ח לאו''ם

השגריר דנון הגיש מכת תלונה למזכ''ל האו''ם בעקבות דו"ח הדווח על הזכות למזון, בו נטען שישראל מבצעת רצח עם באמצעות הרעבה "מנסה לכתוב מחדש את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולקדם הסתה נגד מדינת ישראל״
דורון בלוך | 
דני דנון (צילום ויקיפדיה)
שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיש הבוקר (שני) מכתב תלונה למזכ"ל האו"ם בעקבות דו"ח הדווח על הזכות למזון, בו הוא טוען שישראל מבצעת רצח עם באמצעות הרעבה, וטען ״דו״ח אנטישמי ומחפיר שמנסה לכתוב מחדש את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולקדם הסתה נגד מדינת ישראל״.
על כך, פרט השגריר דנון: "במקום לזהות מגמות כלליות הקשורות לזכות המזון של כולם, בהתאם להחלטת מועצת זכויות האדם, בחר הדווח לכתוב מניפסט פוליטי במסווה של מניפסט עובדתי שמטרתו אך ורק לעוות את ההיסטוריה היהודית והישראלית ולקדם נרטיבים אנטישמיים״.
עוד ציין השגריר דנון: ״מעבר לכך הדו״ח אינו מזכיר את ההרעבה של החטופים והחטופות שהוחזקו ועדיין מוחזקים בידי מפלצות החמאס. הדו״ח לא מזכיר את הניצול הציני שחמאס עושה בסיוע ההומניטארי שמעבירה ישראל ומשתמש בו על מנת להשליט טרור על הפלסטינים״. 
השגריר חתם בדרישה מהמזכ״ל לחזור בו מהגשת הדו״ח לעצרת הכללית ולגנות בפומבי את האיורים האנטישמיים שמופיעים בו: ״מביש שפרסום כזה הועבר בשמך לעצרת הכללית. אני מבקש ממך לחזור מהגשת הדו"ח ולגנות בפומבי את האיורים שמופיעים בו. אם יוגש הדו"ח יהווה כתם מוסרי על פעילות האומות המאוחדות״.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה