בארץ

דיווחים מדאיגים: מסמכים מסווגים חושפים הכנות ישראליות לתקיפה באיראן

בכירים אמריקנים מודאגים מהדלפת מסמכים סודיים אודות הכנות ישראליות לתקיפה באיראן, שפורסמו בחשבון טלגרם פרו-איראני, והצביעו על פרצת אבטחה חמורה בקהילת המודיעין האמריקנית
מערכת ice | 
ישראל וארה"ב (צילום shutterstock)
בכירים אמריקנים הביעו חשש לאחר דליפת שני מסמכים סודיים מהמודיעין האמריקני, אשר עוסקים בהכנות ישראליות לתקיפה באיראן. ההדלפה התרחשה ביום שישי דרך חשבון טלגרם המזוהה עם איראן, שהצהיר כי קיבל את המסמכים ממקור בתוך קהילת המודיעין האמריקנית.
המסמכים כללו דוח של סוכנות המודיעין החזותי ממשרד ההגנה, שהופץ שלושה ימים לפני כן. הדו"ח פרט פעולות שביצע חיל האוויר הישראלי, כולל העברת חימוש מתקדם שייעודו היה תקיפה באיראן. בנוסף, צוין תרגיל שנערך על ידי חיל האוויר, בו השתתפו מטוסי קרב וכטב"מים, כהכנה אפשרית למבצע.
הדלפה זו מצביעה על רמה גבוהה של מעקב מצד המודיעין האמריקני אחר הכנות ישראליות, עם שימוש בלוויינים לרגל אחרי פעולות בבסיסי חיל האוויר. בכירים אמריקנים ציינו כי מדובר באירוע חמור המצביע על פרצת אבטחה משמעותית, אך הם מעריכים שההדלפה לא תשפיע על התוכניות המבצעיות של ישראל. האירועים מדגישים את הסיכונים שבמידע רגיש המגיע לידיים הלא נכונות, ובמיוחד כאשר מדובר בגורמים שמזוהים עם איראן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה