בארץ

לראשונה אחרי שבוע: צה"ל חזר לתקוף בביירות

אחרי שהדרג המדיני הורה לצה"ל להפסיק לתקוף בביירות עקב דרישה האמריקאית, הפעילות באזור מתחדשת. דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי הדאחייה להתפנות מבתיהם ותוך זמן קצר צה"ל תקף מחסן אמצעי לחימה אסטרטגיים תת קרקעי של חיזבאללה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יוטיוב/ LiveNOW from FOX)
לראשונה מאז יום חמישי האחרון, כלי תקשורת בלבנון מדווחים על תקיפה ישראלית ברובע הדאחייה שבביירות. לפי ערוץ אלמידאדין הלבנוני, המתקפה בוצעה בשלושה גלים, וככל הנראה היעד של צה"ל היה מבנה באזור א-שורא בשכונת חריכ. זמן קצר לאחר מכן, בצה"ל אישרו את הפרטים בנוגע לתקיפה הישראלית בדאחייה. לפי הודעת דובר צה"ל, היעד היה אמצעי לחימה אסטרטגיים שאוחסנו בתת-קרקע.
ההחלטה של הדרג המדיני להורות לצה"ל להפסיק את התקיפות באזור ביירות התקבלה בעקבות דרישה אמריקאית, שדרשה מישראל להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע. ההחלטה הועברה לבכירי צה"ל במהלך היום האחרון, זמן קצר לאחר ניסיון החיסול של בכיר חיזבאללה וופיק ספא במערב ביירות.

הודעת דובר צה"ל לתקשורת הערבית, אל"מ אביחי אדרעי, לתושבי הדאחייה בביירות
נדמה כי לאחר תקופה ממושכת שבה ישראל נהנתה מגיבוי מלא מצד הממשל האמריקאי על הפעילות נגד חיזבאללה בשטחי לבנון, המצב מתחיל להשתנות. זמן קצר לאחר התקיפה הישראלית בביירות, הממשל האמריקאי העביר לדרג המדיני מסר זועם במיוחד, זאת לאחר שיממה לפני כן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הפציר בראש הממשלה נתניהו במהלך השיחה עמו: "הימנעו מפגיעה באזרחים באזורים מאוכלסים בצפיפות".
לאור העובדה שהפעילות הישראלית בלבנון נמצאת תחת עינה הבוחנת של ארה"ב, נטען שכל תקיפה בשטחי הבירה הלבנונית תהיה כרוכה באישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על כן, מתסמן שהתקיפה הנוכחית היא חלק מהתגובה הישראלית לאסון הכטב"ם שהתרסק סמוך לבנימינה בבא"ח גולני, והרג ארבעה חיילים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה