בארץ

פרסום סרטון בא”ח גולני: פגיעת הכטב”ם מעוררת סערה ציבורית

בבסיס גולני, שבו נהרגו ארבעה חיילים בפגיעת כטב”ם חיזבאללה, עולה שאלה על האחריות המוסרית של חיילים המתעדים אסונות במקום להגיש עזרה, והנזק התודעתי שגורם תיעוד זה לאומה
מערכת ice |  2
מתקפת כטב"מים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סרטון שפרסם צה”ל באתר יחידת המתגייסים מיטב מציג “סיור” בין מבני בסיס גולני סמוך לבנימינה, שבו נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו 63. הסרטון, שנפתח בכותרת “ברוכים הבאים לבא”ח גולני”, מתאר את המבנים השונים בבסיס, כולל חדר האוכל, שבו התרחש האסון. הכטב”ם ששלח חיזבאללה פגע בחדר האוכל בזמן שעמדו בו עשרות חיילים לארוחת הערב, מבלי שהופעלו אזעקות.
ההרוגים באירוע הם סמל אמיתי אלון, סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון וסמל עומרי תמרי. שמונה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה. על פי מידע שגבה בצה”ל, שני כטב”מים ששיגר חיזבאללה חצו לשטח ישראל באותו ערב, אחד מהם יירט על ידי חיל הים. השני, שהמשיך בדרכו, התפוצץ בחדר האוכל של בסיס האימונים של חטיבת גולני.
 
המשטרה קיבלה דיווחים על כטב”מים שחצו את הגבול לפני האירוע, אך צה”ל לא ראה בהם איום. מפקדת צה”ל פתחה בתחקיר לאסון והביעה צער למשפחות השכולות. אמש, לאחר הפגיעה, החלה להתפשט ברשתות החברתיות תיעוד מהזירה, שבו נראו חיילים פצועים והרס רב בחדר האוכל.
 
תיעוד זה עורר ביקורת על חיילים שצילמו את הזירה במקום לסייע, ושהמידע הזה הפך לנושא חגיגות באויב. התוכן הקשה שפורסם בערוצי טלגרם, בהם תיאורים של ההרס, מדגיש את הנזק התודעתי שגורמת פרסום התיעוד הבעייתי. הדיווחים והתגובות ברשתות החברתיות מעוררים שאלות לגבי האחריות המוסרית של חיילים בשעת חירום.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך יתכן שנעלם כטב"ם ואומרים על הכלי שנחשף שהוא ישראלי? (ל"ת)
    לתבוע פיצויים 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אנרכיה שולטת במדינה כמו בפלמח, סמוך עלי וזהו. (ל"ת)
    דין 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור